בקצרה:
  • ההיברידית ספורטיבית של אופל תקבל בולמי Koni, הנמכה וכיול ייחודי
  • בשלב ראשון עם יחידת הנעה היברידית-נטענת בהספק של 225 כ"ס
  • שיווק בישראל נבחן - "הגרסה החשמלית תקדים אותה"
לפני שבועיים דיווחנו על הצהרת הכוונות של אופל והשקת תת המותג GSe לרכב היברידי-נטען וחשמלי ספורטיבי, כהומאז' לדגמי GSI 'של פעם'. כעת מציגה היצרנית (בבעלות קונצרן סטלנטיס) את אופל אסטרה GSe בגרסאות האצ'בק וסטיישן. יבואנית אופל מסרה כי שיווק ה-GSe נבחן, אך הגרסה הכל-חשמלית (שטרם נחשפה רשמית) תקדים אותה.
הדור הנוכחי של האסטרה - שנחתה בישראל לפני כשבועיים - מבוסס על פיז'ו 308 הנוכחית ובהתאם, גם יחידות ההנעה של המכונית הצרפתית מגיעות לאחות הגרמנית, כמו במקרה של ההיברידית-נטענת המוכרת ממגוון דגמים בשלל מותגי הקונצרן. ל-GSe מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ומנוע עם הספק מרבי של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. ההנעה קדמית והקשר מנוע-גלגלים מבוצע על ידי תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. יחידה הנעה זו קיימת בדגמים אחרים של הקונצרן כגון פיג'ו 3008 ו-508, אופל גרנדלנד ו-DS 7.
באופל נמנעו מלחשוף זמני האצה או טווח, אך יש להניח כי יהיו קרובים לאלו של ה-308: כ-7.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ באמצעות סוללת 12.4 קוט"ש. צריכת הדלק המשולבת והמאוד תיאורטית - בטעינה מלאה - עומדת על בין 83 ל-91 ק"מ לליטר. זו לא תהיה (אפילו לא בקירוב) צריכת הדלק המעשית. נציין כי גרסה חזקה יותר של יחידת הנעה זו מספקת 300 כ"ס ב-3008 GT וב-DS 7, ואף 360 כ"ס בפיז'ו 508 Sport Engineered ובהמשך גם ב-DS 9 ובגרסת הביצועים של ה-DS 7 המחודשת.
כדי לייחד את האסטרה GSe מבחינה ספורטיבית, היא מצוידת בבולמי Koni מכויילים בהתאם, מונמכת ב-10 מ"מ, עם הגה ובקרת אחיזה בכיול ספורטיבי. ל-GSe חישוקי "18 המזכירים את אלו שהוצגו ברכב הקונספט מנטה GSe. פרט לכך השינויים בעיצוב זניחים. סמלים וגימור מושחרים, סבכה תחתונה מורחבת במעט ומסיט אוויר אחורי צנוע. מראה חלל הפנים דומה לזה של בגרסת GS Line המשווקת גם בישראל.