בקצרה:
  • אופל קורסה זהה מכאנית לפיז'ו 208 וכך גם הגרסאות החשמליות שלהן - שתיהן כבר כאן
  • לקורסה אבזור עשיר יותר ותג-מחיר נמוך ב-5,000 שקלים מהתאומה הצרפתית
חשמלית שנייה של אופל: הקורסה היא דגם ראשון נקי מזיהום שיורד מפס הייצור של אופל, מאז נרכשה על-ידי קונצרן PSA (פיז'ו סיטרואן). אבל היצרנית הגרמנית השיקה בעבר דגם נוסף ניזון חשמל האמפרה-e על בסיס שברולט בולט.
כמו במקרה של ה-208, גם כאן המידות והעיצוב זהים לקורסה הרגילה, למעט חישוקי "17 שונים שמיועדים להפחית מערבולות אוויר. אופל גם מבטיחה מרחב פנים זהה לדגמי הבנזין הודות לתכנון מתקדם של יחידת ההנעה, אבל תא המטען שלה קטן ב-42 ליטר (267 ליטר).
רשימת האבזור כוללת מסך מגע גדול יותר ("10 לעומת "7 בגרסאות הרגילות), לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומשטח טעינה אלחוטי שאינם מוצעים בבנזין. אבזור הבטיחות זהה, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים, תאורה דינמית וזיהוי תמרורים.
במה היא שונה מה-208: מבחינה מכאנית היא זהה ל-208 החשמלית בה נהגנו לאחרונה, עם מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס והנעה קדמית. גם הביצועים זהים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות ו-150 קמ"ש מרבים. אגב, בהשוואה לגרסת הבנזין (130 כ"ס) היא כבדה ב-300 ק"ג ובכל זאת תגיע למהירות תלת-ספרתית 0.6 שניות מהר יותר.
מצברים 50 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 335 ק"מ בין טעינות (4 ק"מ זניחים פחות מפיז'ו) עם אפשרות לטעינה מהירה (100DC), בעזרתה ניתן להגיע מ-10% ל-80% סוללה בחצי שעה. הקורסה תשווק רק עם מטען פנימי (7.4KW) המאפשר מילוי מלא של הסוללה ב-7.5 שעות, בעוד הפיז'ו מוצעת גם עם מטען מהיר יותר (11KW) שמקצר את זמן הטעינה ב-2.5 שעות.
מה אנחנו חושבים: בשלב זה, כל רכב חשמלי שנוחת כאן הוא ברכה שכן מלבד הפחתת זיהום, ככל שמספרן של החשמליות יהיה גדול יותר, כך יהיו כאן יותר עמדות טעינה, אחת הבעיות הגדולות בהפיכת רכב חשמלי לפתרון תחבורה אמיתי.
ביחס לקורסה עצמה, היא בהחלט עשויה להתגלות כמתחרה עיקשת ורצינית מאוד ל-208 נטולת המתחרות הישירות כרגע. שכן בעוד האחות מפיז'ו נושאת עימה תג-מחיר מכביד (גבוה, יקר), הקורסה של אופל נראית כעסקה טובה יותר. הן מכיוון שהיא ממוקמת מתחת למחסום 150 האלף הפסיכולוגי, הן מכיוון שהיא כמעט-זהה וכמובן בגלל שהיא גם מאובזרת יותר וגם זולה ולא במעט.
עם זאת אסור לשכוח כי עדיין מדובר בהרבה מאוד כסף למעט מאוד אוטו. חישובים פיננסיים (נכונים ומשכנעים רואי חשבון) בצד, כל עוד יהיה פער גדול כל כך בין רכב "רגיל" לגרסה חשמלית, בעיקר כאשר אין הבדלים מוטוריים-אבזוריים כדי להצדיק זאת איכשהו, רוכשי האוטו עם תקע יהיו מעטים (מדי).