• מנועים חדשים לדיסקברי 5, עדיין ללא אופציה להיברידי-נטען כמו בשאר דגמי היצרנית
  • העיצוב החיצוני השנוי במחלוקת נותר כמעט ללא שינוי. תא הנוסעים כן התעדכן
  • צפוי להגיע ארצה לקראת סוף הרבעון השלישי של 2021
בעיקר עדכון מנועים: לנדר רובר החליטה לעשות סדר, הוציאה משירות יחידות ותיקות ומזהמות מדי וריעננה את השאר. מעתה יוצע באגף הסולר רק מנוע 3.0 ליטר חדש עם שישה צילינדרים בטור ובשתי רמות הספק: 250 כ"ס שיחליף את הארבעה צילינדרים (Sd4) שלא ישווק עוד, ו-300 כ"ס במקום ה-V6 הוותיק שנגרר עוד מימי פורד. בנוסף יוצע מנוע בנזין חדש עם שישה צילינדרים בטור ומגדש טורבו שיחליף את ה-V6 עם מגדש העל. ההספק המרבי יהיה 360 כ"ס, 20 יותר מבעבר. בכל השלושה תשולב מערכת היברידית קלה (48V) שתסייע בהקטנת פליטת המזהמים ושיפור צריכת הדלק.
ויש גם מנוע בנזין מוגדש - 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים - שנותר ללא שינוי (300 כ"ס) ונראה מעט מיותר. כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם הילוך כוח. כושר הגרירה נותר ללא שינוי – 3.5 טון למנועי שישה צילינדרים, 3.0 טון לבנזין הצנוע. במפתיע, לא יוצע מנוע הברידי-נטען, בשונה משאר דגמי לנד רובר. סיבה אפשרית לכך היא הצורך לשמר את תצורת שבעה מקומות הישיבה, שמונעת הצבת מצברים על פלטפורמה ש(עדיין) אינה מוכנה לכך.
שינוי עיצוב קל: הדיסקו 5 נטש את העיצוב הקובייתי-רבוע המזוהה של קודמיו לטובת מראה שכוון בעיקר לקהל אמריקאי. ולא כולם אהבו את זה מעבר לחופי היבשת החדשה שראו בו יותר תואם פורד אקספלורר ופחות ממשיך דרכו של הדיסקו 4. השינויים בדגם המחודש מינוריים כצפוי.
בתא הנוסעים יש מסך מגע גדול ("11.4 לעומת "10) שמבטיח להיות גם איכותי מבעבר בעוד לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) שהוצע בעבר כאופציה, הפך לציוד תקני. הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש ועיצוב ההגה נלקח מהדיפנדר. לשמחתנו, לנד רובר החליטה לוותר על חוגת הילוכים לטובת בורר קונבנציונלי יותר.
מה אנחנו חושבים: הדיסקברי תמיד היה - וכנראה יהיה - אחד מרכבי הכביש-שטח הייחודיים ובעלי היכולת שכסף יכול לקנות, עם שילוב נדיר בין נסיעת כביש מרשימה ויכולת שטח שמאפשרת להגיע כמעט לכל נקודה על הגלובוס. עם מנועים מעודכנים ושיפור של סביבת הנהג הוא כנראה יהיה מושך עוד יותר, אבל בשקט-בשקט קיווינו למראה שיחזור לשורשים. זה לא קרה.