חובבי רכב מכירים היטב את שלוש התערוכות החשובות ביותר של תעשייה. ז'נבה הנערכת מדי שנה במהלך חודש מרץ האביבי, ופרנקפורט ופריז שאחראיות על חשיפות הסתיו באוקטובר - הגרמנית מהשתיים בשנים אי-זוגיות, הצרפתית בזוגיות. כעת נראה כי פרנקפורט (IAA) שנערכה לאחרונה ב-2019 לא תשוב עוד לזירה אחרי כ-70 שנות פעילות, כך דיווח לראשונה הפרנקפורטר אלגמיינה.
הסיבה לסגירת הדלתות: פחות ופחות יצרניות בוחרות להגיע לתערוכות רכב גדולות (ויקרות עבורן) ומתמקדות בעולם הדיגיטלי-וירטואלי, תדמית עולם הרכב נמצאת בירידה כתוצאה משערוריות בעלות אופי חברתי (דיזלגייט), מספר המתעניינים ברכב כתחביב נמצא ממילא בירידה וכתוצאה מכך - מספר המבקרים מצוי בצלילה חדה. במהלך התערוכה האחרונה ביקרו ב-IAA הגרמנית מעט יותר מחצי מיליון מבקרים. מספר מרשים לכל הדעות אך נמוך בעשרות אחוזים משנים קודמות.
עם זאת, נראה שהתערוכה - העצומה בגודלה, בוודאי ביחס לז'נבה הקומפקטית - תמצא לעצמה עיר-מארחת אחרת בגרמניה, אם כי בפורמט מוקטן אך תוך שימור שמה. הערים העשויות להחליף את פרנקפורט: ברלין, מינכן והמבורג. העיר הנבחרת תוכרז כנראה בעוד מספר שבועות.
כדאי להזכיר כי השנה נרשמה היסטוריה גם ביחס לתערוכת רכב אחרת, זו שנערכה בדטרויט מדי ינואר וקיימת מעל 100 שנים, עם עשרות שנות מעמד בינלאומי. התערוכה הצפון אמריקאית החשובה ביותר תעבור לחודש יוני, אף זאת כתוצאה ממיעוט מבקרים ומציגים, אם כי במקרה זה יש גם ל-CES שנערך כמעט באותם תאריכים "אשם-תורם". התערוכה הטכנולוגית שמעניקה בשנים האחרונות חשיבות גדלה והולכת לעולם המוטורי, פשוט גנבה את ההצגה מבחינת סיקור תקשורתי ולמעשה חיסלה את תערוכת דטרויט המוכרת.
תערוכות רכב ותיקות, קטנות ומקומיות יותר, צפויות לגורל דומה בשנים הקרובות. עלויות ההשתתפות אינן מצדיקות עצמן והתועלת השיווקית מוטלת ממילא בספק כבר שנים. עולם הולך ונעלם.