בקצרה:
  • שני דגמי מותג ג'נסיס זכו בציון בטיחות מירבי
  • סיטרואן C4 החדשה אכזבה עם ארבעה כוכבים בלבד
  • גם הפעם: ארגון הבטיחות העניק ציונים ללא מבחן ריסוק
איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP מפרסם היום (ד') את תוצאות סבב מבחני ריסוק שביצע לאחרונה. רשימת הדגמים שנבחנו הפעם כוללת שניים מתוצרת ג'נסיס המשווקים כבר בישראל, לצד סיטרואן C4 החדשה שצפויה להגיע בהמשך השנה.
הדגמים שהעמידה ג'נסיס למבחן הם מכונית הסאלון G80 ורכב הפנאי הגדול שמבוסס עליה, GV80. שני הדגמים זכו לציון המירבי של חמישה כוכבי בטיחות, כאשר בסעיפי המשנה חולקים השניים ציונים זהים בסעיפי ההגנה על נוסעים מבוגרים וילדים – 91% ו-87% בהתאמה.
2 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV80 - ציון מרבי
ג'נסיס GV80 - ציון מרבי
ג'נסיס GV80 - ציון מרבי
(euroncap)
עם זאת, בסעיף ההגנה על הולכי הרגל נרשם יתרון ברור ל-G80 שזוכה לציון של 77%, בין היתר בזכות מכסה מנוע אקטיבי, לעומת ה-GV80 המאסיבית שמסתפקת בציון של 66% בלבד. גם בסעיף מערכות הבטיחות ישנו יתרון קל ל-G80, שזוכה בציון של 91% לעומת 88% באח המגודל.
הדור השלישי של סיטרואן C4 המשפחתית מסתפק בארבעה כוכבים, עם ציוני משנה טובים בהגנה על מבוגרים (76%) וילדים (83%), אך פחות מכך כאשר מדובר בהולכי רגל (57%) או מערכות בטיחות (63%). באיגוד הבטיחות האירופי ציינו כי בפגיעה צידית לא נרשם ריסון מספק של תנועת הנוסע לצד הנגדי של המכונית. עוד טענו גם כי בלימת החירום האוטונומית הפגינה ביצועים גבוליים בהגנה על הולכי הרגל, זיהוי רכב חוצה בפניה שמאלה והתקרבות לרכב בולם מלפנים, וכי אין לרכב יכולת זיהוי רוכבי דו-גלגלי.
2 צפייה בגלריה
סיטרואן C4 - ציון מאכזב
סיטרואן C4 - ציון מאכזב
סיטרואן C4 - ציון מאכזב
(euroncap)
בהקשר זה יש לציין כי לדברי יבואנית סיטרואן לישראל, חברת לובינסקי, הרכב שנבחן היה בגרסת מערכות בטיחות בסיסית וצויד לכן במצלמה בלבד וללא רדאר. זאת בניגוד לרכב שיגיע ארצה ויישא גם רדאר מסייע.
כמו בסבבי המבחנים הקודמים, באיגוד הבטיחות האירופי העניקו כוכבים למספר מכוניות שלא נבחנו כלל, אלא רק על בסיס מבחנים שבוצעו לדגמים אחרים בעלי פלטפורמה זהה. כך למשל, על בסיס הציון המירבי שניתן לב.מ.וו סדרה 3 לפני שנתיים, נרשם ציון דומה גם לסדרה 4 קופה ואף לגרסת הקבריולה. זאת, למרות ההבדלים הבולטים ביכולת ההגנה על הנוסעים, שנובעים מהסרת הגג, הקשחת המרכב והבדלי משקל.
ציון מרבי של חמישה כוכבים ניתן גם לגרסאות ההיברידיות-נטענות של סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, רנו קפצ'ור ואופל גרנלנד X, כמו גם לגרסאות החשמליות של ב.מ.וו X3 ואופל קורסה. בכל המקרים הציון ניתן על סמך מבחני עבר שבוצעו לדגמי ההנעה המסורתית של אותם רכבים.

לכתבות נוספות בנושא בטיחות באתר iCar