קאדילק מפרסמת קדימון לאסקלייד חדש, דור חמישי בשושלת לאחד הדגמים האייקוניים של תעשיית הרכב האמריקאית בעידן המודרני. האסקלייד היוצא הגיע בערוב ימיו לשוק המקומי והחדש שיוצג בעוד כשבוע צפוי להחליפו אצלנו בשנה הבאה.
היצרנית פרסמה תמונה של חזית רכב הפנאי לצד ספייק לי, מפיק, במאי ותסריטאי קולנוע אמריקאי מוערך שמוכר בעיקר מסרטים בעלי אמירה חברתית. למרות זאת, לי צילם עבור היצרנית סרט קצר בהשתתפות האסקלייד, שנתפס דווקא כחלק מתרבות המקדשת את העושר בצפון אמריקה. התמונה אינה חושפת הרבה מקו העיצוב החדש, אך ניתן להבחין בקו העיצוב העדכני של קדילאק עם יחידות תאורה ראשיות קטנות וצרות יחסית, וצמד פסי תאורת-לד אנכיים.
עוד פורסם כי סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגטאלי ומסך מגע בטכנולוגיית Oled (ר"ת Organic Light Emitting Diode) שלדברי היצרנית משולבת לראשונה ברכב בייצור סדרתי ומציעה איכות גבוהה משמעותית. כרגיל, איכות החומרים בתא הנוסעים תהיה גבוהה, לבטח טובה משמעותית משברולט טאהו המשמש לו בסיס.
האסקלייד ימשיך להתבסס על שלדת הסולם של רכבי השטח הגדולים של שברולט, ויוצע כבעבר בגרסה רגילה ו-ESV מוארכת על בסיס הסאבארבן. בדומה להם הוא יעבור לתצורת מתלה אחורי מודרני (רב-חיבורי לעומת סרן חי) נוח יותר, עם אפשרות למיתלי אוויר שיאפשרו לא רק מרווח גחון משתנה אלא גם הנמכה ייעודית לצורך טיפוס נוח יותר לתא הנוסעים.
מנוע 6.2 ליטר עם 420 כ"ס יגיע בירושה מהדגם היוצא, אך הפעם עם מערכת לניתוק חלקי של אספקת הדלק בעומס נמוך, לצד מערכת עצור-סע המיועדות שתיהן לצמצם-משהו את צריכת הדלק הגבוהה. הוא ישודך לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית עם הנעה אחורית או כפולה-קבועה כאופציה בתוספת תשלום. לא ברור עדיין האם יחידת טורבו-דיזל חדשה שנחשפה בטאהו תעשה דרכה גם לחרטום האסקלייד.