בקצרה:
  • טסלה תציג בקרוב 3 עדכנית, בהמשך גם Y תתחדש
  • הרודסטר לה ממתינים שנים? תגיע אולי ב-2024
  • עם חבילת ספייס X, מדחפים ואוויר דחוס
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק מציג את טסלה
אילון מאסק מציג את טסלה
אילון מאסק מציג את טסלה
(צילום: Christian Marquardt \ gettyimages)
אילון מאסק הצהיר כי טסלה מכינה שני דגמים חדשים לייצור. במצגת שחשף בכנס משקיעים נראו אמנם שני דגמים מכוסים, אף ללא כל פירוט למעט הערכה כי שניהם יהיו אחראים בעתיד לכ-5 מיליון יחידות בכל שנה. כהרגלו, בהמשך אמר מאסק כי מדובר ב"ניחוש" והפציר במשקיעים "אל תתבעו אותי".
לפי הערכות, שני הדגמים העתידיים הם רכב מסחרי חדש ודגם האצ'בק קטן, יתכן שמודל 2 לה ממתין העולם כבר שנים ארוכות. בנוסף, ידוע כבר כי מודל 3 ו-Y המחודשים יראו אור השנה ובשנה הבאה בהתאמה.
מאסק התייחס לפרויקט הרודסטר, זו ששמועות אודותיה מתגלגלות מ-2017 והבטחות לייצורה בעתיד הקרוב מגיעות חדשות לבקרים. לפי היזם הכריזמטי, הדגם נמצא בשלבי תכנון מתקדמים וצפוי להיכנס לייצור ב-2024. ושוב, הוסיף לכך הסתייגות ואמר שהוא רק "מקווה" שתגיע בזמן.
בהקשר אליה הוסיף כי "הרודסטר לא צפויה להיות תורמת ענקית להכנסות, אבל היא תהיה חולנית". עוד אמר כי היא תוצע עם אפשרות לחבילת 'ספייס X', הכוללת זוג מדחפים המונעים ע"י אוויר קר שמגיע ממיכלי אוויר דחוס - רעיון אותו השמיע מאסק לראשונה ב-2018. לפי הערכות, מערכת כזו אמרוה לאפשר זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש במעט יותר משניה אחת, הזמן שבו היא תוכל לפעול. ללא חבילת הדחף המעניינת, הזינוק יסתיים תוך פחות מ-2 שניות בדרך למהירות מרבית של כ-400 קמ"ש. כך לפחות לפי נתונים - מאוד אופטימיים - שפורסמו בסמוך להכרזה על הדגם אי שם ב-2017.
מה אנחנו חושבים: מאסק הוא יזם מדהים, פנטזיונר וגאון שיווק לצד מאסטר טכנולוגי וממציא בעל שם. אבל גם אחד שמפזר ללא כל בעיה הבטחות אותן הוא לא מסוגל לקיים, בעיקר בלוחות הזמנים אותם הוא מציג. ולא מדובר בדחייה של חודשים, אלא של שנים, רבות.
עד כמה זה מפריע לטסלה? לא במיוחד. היא עדיין מחזיקה בנתח שוק רכב חשמלי של יותר מ-60 אחוזים בארה"ב, מודל 3 ו-Y הן החשמליות הנמכרות בעולם, וכל זאת למרות שהחברה האמריקאית ממשיכה לייצר דגמים בני יותר מ-10 שנים ללא שינויים מיוחדים. בניגוד גמור למקובל בתעשיית הרכב הסטנדרטית. העובדה שהיא עדיין יצרנית הרכב בעלת השווי הגבוה ביותר בתעשייה ובפער עצום מהדולקת אחריה (טויוטה), מלמדת כי היא בכל זאת עושה את זה נכון.