בקצרה:
  • קיה סלטוס המעודכן הגיע עם מערכות בטיחות משופרות
  • מערכת ההנעה לא השתנתה, המראה עבר רענון
  • תג המחיר מתחיל ב-156 אלף שקלים
בשינוי אדרת: קיה סלטוס, מרכבי הפנאי המצליחים של היבואנית המקומית, הגיע ארצה לאחר שעבר מתיחת פנים. למרות שהשינויים קטנים יחסית, המחיר עלה ב-6,000 שקלים ויעמוד מעתה על 156 אלף שקלים לגרסת ה-EX. רמת הגימור הבכירה תעלה 4,000 שקלים נוספים. נזכיר כי כאשר הגיע הסלטוס לישראל, לפני שלוש שנים בסך הכל, התחיל מחירו ב-134 אלף שקלים.
השינויים בעיצוב כוללים פגושים במראה שונה, יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור עם חתימת לד עדכנית וכן עיצוב חדש לחישוקים. החלפת הפגושים הביאה לתוספת של ס"מ וחצי לאורך הכללי (438.5 ס"מ). בתא הנוסעים יש כעת צמד מסכים מחוברים ללוח המחוונים ולמולטימדיה, בדומה לקו העדכני של דגמי קיה. בעוד מסך המגע המרכזי הוא בגודל "10.25, בלוח המחוונים ישנה תצוגה דיגיטלית קבועה שבמרכזה מסך בגודל "4 בלבד, בדומה לגרסאות הבסיס של הספורטז'.
מה עוד צריך לדעת: בתחום הבטיחות נוספו מערכות לניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור והתרעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף, בעוד הגרסה הבכירה כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לזיהוי תמרורים.
המפרט הבסיסי כולל בין היתר גם בקרת אקלים עם פתחים גם ליושבים מאחור, חימום למושבים הקדמיים וכניסה והנעה ללא מפתח עם הנעה מרחוק. מושבים משולבי עור, שבעבר שולבו כבר מגרסת ה-EX, יוצעו מעתה רק בגרסה הבכירה.
מערכת ההנעה כוללת כבעבר מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 149 כ"ס, עם הנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה. נתון התאוצה הרשמי התקצר ב-0.3 שניות ויעמוד מעתה על 9.3 שניות.
מה אנחנו חושבים: קיה סלטוס השתפר דווקא במקומות הפחות חשובים: העיצוב היה נאה עוד לפני מתיחת הפנים, מסך המולטימדיה לא גדל ומערכות הבטיחות החדשות הן אמנם תוספת מבורכת - אך היינו מעדיפים לפגוש את הסלטוס עם יחידת הנעה מודרנית וחסכונית יותר, וכיול מתלים משופר שיתקן את אחת מנקודות התורפה הבולטות של הדגם היוצא. בקיה לא מצהירים על שינוי שכזה. חבל.