בקצרה:
  • מיצובישי הולכת על מראה חדש עם אב-טיפוס מקורי
  • רכב הפנאי צפוי להגיע לייצור במהלך 2023-2024
  • בינתיים על בנזין, בעתיד גם עם הנעה חשמלית
שפת העיצוב הנוכחית של מיצובישי מכונה 'Dynamic Shield' והוצגה לראשונה באקליפס קרוס בשנת 2017, ומאז עברה מספר עדכונים. כעת חשפה מיצובישי אב טיםוס לרכב מפנאי בשם XFC, עם מבט לעתיד ועיצוב פחות שגרתי מדגמי מיצובישי המוכרים.
ה-XFC הוא רכב פנאי קומפקטי המעוצב בהתאם לחזון החדש של מיצובישי - 'Robust & Ingenious' (חזק וגאוני). בחזית יש יחידות תאורה מפוצלות הנמתחות עד הכנפיים, יש גם סבכה קדמית שונה וכונסי אוויר בעלי שש צלעות במעין מגן גחון עצום. קו הכתפיים בולט ומאחור שוב משחקת מייצובישי עם יחדות התאורה, הפעם כשהיא מותחת אותן לדלת תא המטען. עוד בתמהיל מסיט אוויר אחורי תחתון עם צמד יציאות מפלט - אף הן עם שש צלעות.
עיצוב הפנים חדשני בכל הנוגע למיצובישי, אך אינו פורץ דרך. לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה הצפים מחוברים יחדיו בדומה ליונדאי איוניק 5 למשל, עם קונסולה צפה שהופכת נפוצה לאחרונה. גם בתא הנוסעים ניתן למצוא יחידות בעלות שש צלעות. מנכ"ל ונשיא מיצובישי, טקאו קאטו, ציין כי החברה תשיק את רכב הפנאי החדש במהלך השנתיים הקרובות ובעתיד תוסיף לו גרסה חשמלית.
מה אנחנו חושבים: מיצובישי שנרכשה בעבר על ידי ניסאן היא הקטנה (וכמעט החורגת) בברית רנו-ניסאן-מיצובישי, ולכן בין היתר לא נהנית מתמיכה ראויה של האחיות הגדולות. בהצתאם הודיעה בעבר כי לא תשווק יותר באירופה - אך חזרה בה. העובדה שהייתה לסוג של כבשה שחורה ומפסידה בקונצרן מנעה ממנה יחידות הנעה ומערכות אחרות בהן עשו רנו-ניסאן שימוש, וקו הדגמים שלה הותאם יותר לשוק האסייתי.
גם מבחינת עיצוב מיצובישי נותרה מאחור. את ההגה המוכר מהספייס סטאר ניתן למצוא באקליפס קרוס, וה-ASX החדש הוא לא אחר מרנו קפצ'ור עם מעט מאוד בידול, בשונה למקובל בקונצרנים אחרים כמו פולקסווגן וסטלנטיס. אז כן, הדגם החדש, גם אם אינו פורץ דרך, הוא משב רוח רענן. נותר רק לגלות מתי באמת יגיע לייצור וכמה זמן יעבור עד שתגיע גרסה חשמלית. כזו שמיצובישי אמורה הייתה להציג לו אתמול, לא בעוד שנתיים.