קרוב ל-257 אלף מכוניות חדשות נמכרו בישראל מתחילת השנה ועד סוף חודש נובמבר, ירידה ניכרת מ-285 אלף מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד. אבל כדאי להעמיד את הנתון בפרופורציה. שכן למרות בעיות מלאי וזמני אספקה ארוכים באופן חסר תקדים, 2022 עדיין יכולה להסתיים כאחת השנים הטובות ביותר עבור יבואני הרכב. בעיקר עקב עליות המחיר התכופות. בחודש נובמבר בלבד נמכרו כ-22 אלף מכוניות חדשות.
קחו לדוגמה את המותגים הפופולריים ביותר בשוק במשך שנים, יונדאי, קיה וטויוטה. גם השנה מחזיקים השלושה בנתח שוק עצום עם כ-114 אלף מכוניות חדשות, עם ירידות - קלות במקרה של יונדאי, יותר ברורות במקרה של שני האחרים - בסך המכירות. אבל יונדאי עדיין מסרה כ-42 אלף מכוניות חדשות, קיה כ-37 אלף וטויוטה כ-35 אלף מכוניות.
בין עשרת המותגים הנמכרים ביותר, מאזדה הוא הבכיר שמציג עליה עם זינוק מרשים השנה מכ-15 אלף בתקופה המקבילה אשתקד ליותר מ-18.5 אלף השנה. גם סיטרואן (מקום שביעי, כ-8,000 מכוניות) מציגה שיפור. אך את ההישג המרשים ביותר מציגה ג'ילי הסינית, עם הגיאומטרי C החשמלית, שיסיים את השנה כנראה כחשמלי הנמכר ביותר. ב-11 החודשים הראשונים של השנה נמכרו 6,042 מכוניות מהדגם היחיד אותו משווקת היבואנית, לעומת כ-100 מכוניות שהגיעו בסוף 2021.
קיה הוא מותג הרכב הנמכר ביותר בנובמבר, עם 3,116 מכוניות חדשות על הכביש, והוא מקדים את טויוטה שמכרה 2,413 מכוניות. במקום השלישי בחודש החולף נמצא מותג הרכב הסיני-חשמלי BYD שהגיע לשוק רק לאחרונה, עם 2,333 מכוניות חדשות. רביעי טסלה עם 2,300, לפני ג'ילי עם 1,182 מכוניות חדשות בנובמבר. שימו לב ששלושה מחמשת המותגים הנמכרים ביותר בחודש החולף מוכרים מכוניות חשמליות בלבד.