הבית הלבן מאיץ ביצרניות הרכב האמריקאיות לקבוע לעצמן יעד של מכירת לפחות 40% מכוניות חשמליות, מסך צי הרכב השנתי שהן מייצרות עד 2030. כך דיווחו מקורות מקורבים לנושא לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת במגמה להאיץ את הקטנת הזיהום מתחבורה בצפון אמריקה, ובניגוד לגישתו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, אשר ביטל חלק ניכר מתקנות הקטנת הזיהום של הנשיא אובמה, קודמו בתפקיד.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לדברי מקורות, היצרניות הסכימו לכך והממשל האמריקאי צפוי להגיש כבר בימים הקרובים תכנית לצמצום זיהום מכלי רכב עד 2026. עוד הם אומרים כי היצרניות עשויות להסכים על לפחות 50% כלי רכב חשמליים מדי שנה בסוף העשור, אם כי עדיין לא הוחלט דבר "ויש לא פעט פרטים שדורשים בחינה והחלטה", לרבות קביעה אם כלי רכב היברידיים כלולים בנתח שוק שמוגדר "חשמלי". בין המתנגדים האפשריים למהלך - ועדי העובדים החזקים של היצרניות החוששים מפני גל פיטורין.
בהקשר זה ראוי לזכור כי מרבית היצרניות הודיעו כבר על מעבר כמעט מלא לייצור רכב חשמלי בלבד בסביבות 2030 עד 2035, בעיקר מכוניות פרטיות. יש גם להזכיר כי ארה"ב תומכת בניסיון להקטין את פליטת המזהמים בעולם בשיעור של 50 עד 52 אחוזים ב-2030.