בקצרה:
  • חשמלית סדאן סינית עשויה להגיע לישראל
  • מראה הרכב החדש מחקה דגמים מוכרים
  • מתי בישראל? ביבואנית לא ממהרים לנדב מידע
רגע לפני השקתו בישראל, מותג החשמליות "אורה" (ORA), מבית ענקית הרכב הסינית "גרייט וול", מציג דגם חדש ושני במספר. הפעם זו משפחתית גדולה בתצורת סדאן-קופה שנושאת את השם רב המשמעות "אורה קאט הבאה" (The Next Ora Cat). מתחרות אפשריות: בין היתר טסלה מודל 3 המשווקת כאן, יונדאי איוניק 6 הצפויה להגיע בתחילת השנה הבאה ופולקסווגן ID.Aero.
העיצוב מזכיר את ה"פאנקי קאט", מכונית האצ'בק מבית היצרנית הסינית. הוא כולל מאפייני רטרו נאים כמו יחידות תאורה עגולות, דלתות ללא מסגרת וקו מתאר עגלגל למכסה המנוע בסגנון החיפושית של פולקסווגן או אף פורשה. יחידות התאורה מאחור דומות באופן מחשיד לאלו של בנטלי וביניהן ספוילר שנפתח חשמלית. גג זכוכית במבנה כיפתי משתפל לאחור במתינות ומשלים הופעת סדאן-קופה מסוגננת.
תא הנוסעים כולל שפע של דיפוני עור וקונסולה מרכזית מינימליסטית, עם סידור מתגים אנכי נוסח בוגאטי שירון. מסך המולטימדיה יהיה בגודל "12.3 ויכלול תצוגת מצלמות היקפיות, בעוד לוח המחוונים הדיגיטלי ("10.25) מסודר בשלושה צבירים כמו-אנלוגיים. ברשימת האביזרים: מושבי עור עם חימום, אוורור ועיסוי, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל, טכנולוגיית זיהוי תווי פנים ואפליקציה לשליטה מרחוק על מערכות הרכב השונות.
מבחינת המימדים הסדאן של אורה תהיה ארוכה במעט מטסלה מודל 3, קרובה יותר לאיוניק 6 ולסקודה סופרב. האורך עומד על 487.1 ס"מ, הרוחב הוא 186.2 ס"מ והגובה עומד על מטר וחצי בדיוק. בסיס הגלגלים זהה לחלוטין לזה של טסלה מודל 3 - 287 ס"מ.
הספק מירבי של 408 כ"ס ומומנט מרבי של 69.3 קג"מ יזניקו את הסדאן הכבדה (2.2 טון) מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות, בדרך למהירות מירבית שמוגבלת ל-180 קמ"ש. קיבולת הסוללה נדיבה ועומדת על 83.5 קוט"ש. עם זאת, המשקל הכבד - חצי טון יותר מטסלה מודל 3 - מוביל לצריכת חשמל גבוהה ולטווח נסיעה של 430 ק"מ בלבד. טעינת DC מהירה מתאפשרת בקצב מוגבל של 80 קילוואט, ותאפשר מילוי של 80% מקיבולת הסוללה בתוך 55 דקות. איטי באופן משמעותי מהמקובל בתעשיה.
היבואנית המקומית כלמוביל, שהצהירה על תחילת שיווק לדגמי אורה עוד בשנה הנוכחית, ואף רשמה בימים האחרונים את ה"פאנקי קאט" במערכות משרד התחבורה, טרם מסרה מידע בנוגע לשיווק המקומי של מכונית הסדאן.