בקצרה:
  • ה-EC7 יהיה דגם חשמלי שביעי של NIO
  • עם מרכב פנאי כמו-קופה ומקדם גרר נמוך במיוחד
  • זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות וטווח של כ-750 ק"מ
חשמלי שביעי: NIO היא יצרנית רכב סינית צעירה הזוכה לחשיפה תקשורתית אדירה ומכונה "טסלה הסינית". גם כי היא משלבת טכנולוגיות נהיגה אוטונומית מתקדמות המפותחות בשיתוף מובילאיי, וגם כי היא גם מציעה שירותים ייחודיים ללקוחות שלה - כמו מערכת החלפה מהירה של הטעינות (במודל דומה לזה של בטר פלייס) או שירות של ואנים המצוידים במערכת לטעינה מהירה, עבור מי שנמצא ביעד מרוחק מעמדה קבועה או עבור מי ששכח לטעון ונתקע בצד הדרך.
ה-EC7 אותו היא חושפת כעת יהיה דגם חשמלי שביעי אותו היא משווקת בסין, כגרסת "כמו-קופה" ל-ES7. מקדם הגרר שלו נמוך אפילו יותר מאודי Q8 e-tron ספורטבק העדכני (0.23 לעומת 0.24). זאת למרות שהוא לא עושה שימוש בטריק של מצלמות במקום מראות ושמידותיו גדולות משל המתחרה הגרמני, ב-5 ס"מ לאורך (497 ס"מ), ב-3.5 ס"מ לרוחב (197.5 ס"מ) וב-9.5 ס"מ לגובה (171.5 ס"מ).
גם בסיס הגלגלים גדול יותר (296 ס"מ, 3+ ס"מ) והוא אמור לאפשר מרחב מחיה נדיב ליושבים מאחור. סביבת הנהג מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2), תצוגה נתונים עילית ("16) ומסך מגע ענק ("12.8) המאפשר מיעוט מתגים. יש אפשרות לחימום אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים והאחוריים, כשלנוסע שליד הנהג יש אפשרות להסטת המסעד לאחור והדום נשלף לרגליים.
חשמל וביצועים: מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים, אחורי עם 408 כ"ס וקדמי עם 245 כ"ס, מה שמאפשר הנעה כפולה עם הספק משולב של 653 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.8 שניות, 0.7 שניות פחות מגרסת הקצה של המתחרה הישיר, SQ8 e-tron. הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין שלושה גדלי מצבר, 75, 100 או 150 קוט"ש, עם טווח נסיעה שצפוי לעמוד על כ-750 ק"מ בגרסה הבכירה, כ-150 ק"מ יותר מהמתחרה הגרמני. יש גם אפשרות לעשות שימוש במצברים להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).
כבסיס משמשת פלטפורמה ייעודית של היצרנית, העושה שימוש ניכר באלומיניום על מנת להשיג קשיחות מבנית גבוהה ומשקל עצמי נמוך ככל הניתן, עם שילוב מצברים בתוך בסיס הגלגלים המאפשר מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל מאוזנת (50-50 לפנים-אחור). מערך המתלים כולל עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור, עם קפיצי אוויר אדפטיביים בכל ארבעת הפינות, בעוד שבקצה דלת תא המטען מוצב ספוילר נפתח חשמלית האמור לייצר כוח הצמדה. על הבלימה מופקדת ברמבו עם דיסקים בקוטר 380 מ"מ וקאליפר 6 בוכנות מלפנים והצמיגים הם פרילי P-זירו דביקים.
מה אנחנו חושבים: NIO מסתמנת כבר זמן רב כמי שעשויה להיות שחקנית משמעותית בשווקי רכב מערביים, עם היצע דגמים וגרסאות רחב ומגוון יותר מטסלה וגם משל מותגי יוקרה אירופאים כמו אודי וב.מ.וו. בשוק הסיני זה ללא ספק יסייע לה להתמודד מול המתחרות מבית ומחוץ, אבל כדי להפוך לשחקנית משמעותית בתעשייה היא צריכה להתחיל כמה שיותר מהר לשווק בצורה סדירה ומסיבית גם מחוץ לסין. בינתיים זה לא ממש קורה וחבל.