בקצרה:
  • לקסוס מחדשת את האסנל, תציג דור חמישי ל-RX
  • המראה יהיה עדכני, הפלטפורמה תהיה חדשה
  • שיווק מקומי צפוי לתחילת 2023
הדור המייסד: ה-RX החדש אותו תחשוף לקסוס ממש בקרוב יהיה דור חמישי בשושלת, ומי שנחשב לרכב פנאי ראשון בקטגוריית היוקרה, אי שם ב-1998 ולפני ב.מ.וו X5. הוא גם ראשון בקטגוריה להציע מערכת הנעה היברידית עם ה-RX400h מ-2004, שהפכה כיום למערכת הנעה סופר פופולרית במתחרים האירופאים.
עבור לקסוס עצמה מדובר בדגם הנמכר ביותר, עם כמעט 4 מיליון יחידות שיוצרו מאז הושק. עד כדי כך שעם הדור השני מתחילת שנות האלפיים, לקסוס החלה לייצר אותו במפעל באונטריו קנדה עבור השוק האמריקאי, דגם ראשון שלה שמיוצר מחוץ לגבולות ארץ השמש העולה.
האלמנט החמישי: לקסוס מפרסמת תמונה בודדת של חזית הדור החדש, שלא חושפת הרבה. ניתן עם זאת לשער כי המראה יהיה מודרני ודינמי משמעותית מה-RX היוצא. גם סביבת הנהג צפויה לעבור שדרוג דומה ל-NX החדש, עם מסך מגע ענק ("14) המאפשר צמצום כמות המתגים ובעיקר ויתור על משטח מגע הנחשב למערכת ההפעלה הגרועה ביותר בתעשיה.
גם מערכות הבטיחות צפויות להיות מתקדמות יותר משל הדגם היוצא, לרבות בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור ולתנועה חוצה), סיוע בהיגוי בתמרוני חירום, שמירת נתיב והתרעת פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
המנועים יהיו המוכרים מה-NX, ללא אופציה ל-V6 כמו בדגם היוצא. יהיה בנזין מוגדש ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר (279 כ"ס), כמו גם היבירידי ולראשונה היברידי-נטען, שניהם על בסיס מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר.
כבסיס תשמש פלטפורמת GA-K המודרנית של החברה האם, האמורה לשפר את נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית הלא מבריקות. גרסת L מוארכת עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה לא תוצע בדור החדש.
מה אנחנו חושבים: למרות שהביא חידושים רבים לקטגוריה וזכה להצלחה מסחרית, ה-RX מעולם לא הצליח להתמודד מבחינת איכויות מול מתחריו האירופאים. האם הדור החמישי בשושלת ישנה זאת? נדע יותר כשיוצג רשמית ולאחר שננהג בו.