בקצרה:
  • פורד פוקוס הבאה הוצגה בעולם
  • עם שינויי עיצוב ויחידות הנעה
  • אלינו תגיע רק ברבעון שני של 2022
לדור הרביעי של פורד פוקוס שהוצג בשנת 2018 לקח שנתיים להגיע אלינו. מתיחת הפנים שלו שנחשפת כעת תמתין רק חצי שנה עד שתגיע לכביש הישראלי. והיא תעשה זאת עם שינוי מהותי ורגיש עבור המותג בארץ, תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, מהסוג שפגע בעבר אנושות בדגם המוערך. ולמרות שהיא אינה זהה לתיבה ההיא, שהובילה לפיצוי ופגעה אנושות בשיווק הרכב, יאלצו אנשי המכירות לספק תשובות לתהיות לקוחות. זה לא יקרה לפני הרבעון השני של 2022, כך שיש עוד מספיק זמן להכנות.
שינויי המראה מתמקדים בחזית הרכב, עם סבכת המותג החדשה לצד יחידות תאורה צרות יותר ופגוש חדש. בפנים נשמר המראה המוכר עם שינוי אחד בולט - מעבר למסך מולטימדיה גדול משמעותית - "13.2 במקום "8 כיום - שיכלול גם את מרבית מערכות התפעול ברכב.
הפוקוס תשווק גם בעתיד עם מנוע הטורבו-בנזין-ליטר (125 או 155 כ"ס), אך מעתה תוצמד לו מערכת 48V מיקרו-היברידית שמטרתה צמצום צריכת הדלק וזיהום האוויר. תיבת שמונה ההילוכים האוטומטית "רגילה" מפנה מקום לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמדים, גם כאן לטובת שיפור צריכת הדלק ופליטת המזהמים. אין ביניים פרטים על מנוע ה-1.5 ליטרים שנמכר אצלנו. באירופה תמשיך פורד לשווק את מנוע הדיזל בנפח 1.5 ליטרים (95 או 120 כ"ס) עם תיבה רובוטית.
מסך המולטימדיה יעודכן כעת OTA (ר"ת Over the air) וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי יתבצעו בחיבור אלחוטי. התפעול הקולי הורחב וכולל תמיכה ב-15 שפות, עברית אינה אחת מהן.
בתחום הבטיחות מקבלת הפוקוס אופציה לתאורת פיקסל-לד למניעת סנוור, התרעת תנועה חוצה בצומת כולל בלימת חירום אוטונומית (עד למהירות של 30 קמ"ש), מערכת התרעת רכב בשטח מת משודרגת עם היגוי אקטיבי, וכן פונקציה חדשה שמאפשרת להגדיר למערכת את מידותיו של נגרר ומאפשרת כך לנטר שטחים מתים במצב גרירה.

לעמוד פורד פוקוס באתר iCar