בקצרה:
  • אופל קורסה מתעדכנת בהתאם לקו הנוכחי של המותג
  • הגרסה החשמלית תעניק טווח של כ-400 ק"מ
  • סיוע מיקרו-היברידי לבנזין לצד תיבה כפולת-מצמד
מקצה שיפורים: אופל קורסה, מדגמי הסופר-מיני המצליחים ביותר באירופה בעשורים האחרונים, עברה מתיחת פנים. השינויים כוללים מראה מעודכן, טכנולוגיות משודרגות וגם שיפור משמעותי ליחידות ההנעה - הן בגרסת הבנזין והן בחשמלית. מהיבואנית המקומית נמסר כי הדגם העדכני צפוי להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה.
חזית הרכב מיישרת קו עם המראה המותגי, כולל סבכה מרכזית בצבע שחור ויחידות תאורה (מטריקס לד משודרגת עם 14 אלף נורות) עם כונסי אוויר גדולים יותר. מאחור השינויים מינוריים וכוללים בעיקר את כיתוב שם הדגם לרוחב דלת תא המטען.
בתא הנוסעים יש ריפודים חדשים ומערך חדש של מסכים, כולל לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע שגדל ל-"10, שניהם עם חומרה משודרגת מבית קוואלקום ועם רזולוציה משופרת, הפעלה קולית מורחבת ועדכוני OTA. קישוריות אנדרואיד-אוטו ואפל-קארפליי תתאפשר כעת באופן אלחוטי, כמו גם טעינת המכשירים הסלולוריים. מערך הבטיחות שודרג עם מצלמה קדמית חדשה בעלת יכולת זיהוי משופרת.
עוד חשמל: כמו בדגמי מותגים אחרים בקונצרן סטלנטיס, גם הקורסה זוכה למערך משודרג של יחידות הנעה. גרסת הבנזין, עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים, תשווק כעת עם סיוע היברידי-מתון (48V) והספק מרבי שצמח ל-136 כ"ס (6+) ועם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמדים חדשה, המחליפה את התיבה האוטומטית המוכרת של הדגם (שמונה הילוכים).
באופל לא מפרטים את ההשפעה על צריכת הדלק, אך בדגמים קודמים ציינה היצרנית כי מערכת ההנעה החדשה מאפשרת נסיעה חשמלית לחלוטין למרחק של ק"מ אחד, ומאפשרת לחסוך על 15% מצריכת הדלק.
במפתיע, הקורסה תוצע עם שתי יחידות הנעה חשמליות. הבסיסית מוכרת מהדגם היוצא, עם הספק של 136 כ"ס וסוללת 50 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה של 357 ק"מ. לצידה תוצע מעתה גם גרסה משודרגת, עם הספק של 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש המגדילה את טווח הנסיעה ל-402 ק"מ. טעינה מהירה תאפשר את מילוי הסוללות מ-20% ל-80% בתוך 30 דקות.
מה אנחנו חושבים: באופל ביצעו מקצה שדרוגים מתבקש לסופר-מיני המוכרת, שזוכה להצלחה באירופה אבל לא אצלנו. שיפור הטווח בגרסה החשמלית אל מעל ל-400 ק"מ היה צעד מתבקש, אבל לאור העובדה שהקורסה הקטנה נמכרת אצלנו כבר היום במחירים גבוהים מאלו של רכבי פנאי סיניים, וגם מהמשפחתית החשמלית של MG הנמצאת באולם התצוגה הסמוך, ספק אם העדכון הנוכחי יהפוך את הקורסה החשמלית ללהיט מכירות. דווקא שדרוג גרסת הבנזין מעניין יותר, אם אכן יביא לשיפור מוחשי בביצועים ובצריכת הדלק, תוך שמירה על תג מחיר תחרותי.