בקצרה:
  • ספקטר תהיה חשמלית ראשונה לרולס רויס
  • 584 כ"ס, 4.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-520 ק"מ בין טעינות
  • תחילת מסירות ללקוחות רק בעוד שנה
חשמל ביוקר: הספקטר תהיה חשמלית ראשונה לרולס רויס, הצפויה לעבור להיצע מלא של דגמים חשמליים עד סוף העשור. אך לפני שיחלו מסירות ראשונות ללקוחות בסוף 2023, היא צפויה להשלים סדרת ניסויים של 2.5 מיליון ק"מ במגוון תנאי דרך ואקלים. החל ממינוס 40 מעלות בארכיפלג השוודי ועד 55 מעלות בכבישי דרום אפריקה. לדברי היצרנית, סדרת הניסויים שוות ערך ל-400 שנות שימוש של לקוח ממוצע.
כבסיס משמשת פלטפורמת האלומיניום של היצרנית, עליה נשענים גם דגמי הבנזין שלה. על ייצור הכוח אחראים צמד מנועים בתפוקה משולבת של 584 כ"ס, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. רולס רויס לא פרסמה את קיבולת המצברים, אבל מבטיחה 520 ק"מ בין טעינות.
קופה וקטנה (יחסית): בהשוואה לגוסט, הספקטר קצרה בכ-9 ס"מ (545 ס"מ), צרה בכ-7 ס"מ (208 ס"מ) נמוכה בסנטימטר (160 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-8.5 ס"מ (321 ס"מ). למרות שימוש ניכר באלומיניום, המשקל העצמי עומד על כמעט שלושה טון, חצי טון יותר מהגוסט. לדברי היצרנית, שילוב המצברים ברצפה מסייע גם לקשיחות גבוהה ב-30% מכל דגם קודם ומשמש גם כשכבת בידוד נוספת מרעשים.
מערך מיתלי אוויר דומה לדגמי הבנזין של היצרנית והוא מופעל בין היתר תוך התחשבות בנתוני מצלמת סריקת הדרך ומערכת הניווט. יש גם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים המסייע לצמצם את רדיוס הסיבוב ל-12.7 מטר.
מה עוד צריך לדעת: המראה הוא המוכר של דגמי הקופה ביצרנית, עם מכסה קדמי ארוך מאוד וצמד דלתות צד הנפתחות בזווית הפוכה למקובל (דלתות התאבדות). הסבכה (מדומה, עם תאורה פנימית) היא הרחבה ביותר שאי פעם הוצבה בדגם של היצרנית, עם פסים המסייעים להזרמה יעילה של האוויר. ברולס רויס טוענים כי נדרשו 830 שעות עבודה לעיצוב מחודש של סמל Spirit of Ecstasy המפורסם, על מנת להפוך אותו אווירודינמי. מקדם הגרר אכן יוצא נשכר, והוא הנמוך ביותר בהיסטוריה של רולס רויס - 0.25. מאידך, חישוקי "23 הם הגדולים ביותר שאי פעם הוצבו בדגם של היצרנית.
גם תא הנוסעים שומר על קווים מוכרים ובשונה מהמקובל בדגמים חשמליים, אינו מקדש שימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה ומציע ריפודי עור משובחים במגוון צבעים. גם המתגים הפיזיים בקונסולה המרכזית נשמרו בעוד שתאורת אווירת כוכבים המוכרת (מ-4,796 גופי תאורה בתקרה) מותקנת כאן גם בדלתות הצד.
מה אנחנו חושבים: רולס רויס נהנתה בעבר ממוניטין של עליונות מוטורית, הנשען על העידן בו ייצרה מכוניות לבדה בתהליך סופר מוקפד עם בקרת איכות ללא תחרות. אבל זה היה במאה הקודמת. מאז נרכשה על ידי ב.מ.וו נותרה היצרנית הבריטית הגאה מאחור מבחינה זו, ואיבדה את מיצובה בקדמה הטכנולוגית והאיכותית של התעשייה. יש לציין כי מכירותיה לא נפגעו מכך.
הספקטר החדשה לא נראית כמי שעשויה לשנות זאת, שכן היא לא מציעה עליונות בשום תחום על דגמים חשמליים מודרניים. אז כן, עבור לקוחות ותיקים של המותג המעוניינים או נדרשים לעבור להנעה חשמלית זה אולי יספיק, אבל כדי לחזור למעמדה הרם כדובדבן בקצה ערימת הקצפת של תעשיית הרכב, היא צריכה לעשות הרבה יותר.