השקה עולמית בעוד כשבועיים, נחיתה מקומית לקראת סוף השנה: מרצדס EQS עושה צעדים אחרונים לפני חשיפתה לעולם כספינת דגל ראשונה בתעשייה ללא מנוע בעירה פנימית. בינתיים משחררת מרצדס תמונות ראשונות של שלושה מסכי ענק מול הנהג והנוסע שלצדו, ומבטיחה שניתן יהיה לרכוש את המכונית גם עם סידור פחות עתידני שאינו שונה מהותית מה-S קלאס החדשה (למבחן הדרכים). וכן, אפשר כבר להזמין אחת באירופה.
4 צפייה בגלריה
מרצדס EQS החשמלית - המסך הוא המלך
מרצדס EQS החשמלית - המסך הוא המלך
מרצדס EQS החשמלית - המסך הוא המלך
בתמונות ריגול לא רשמיות נראית המכונית במלוא הדרה וכמעט נטולת יריעות הסוואה. עם זאת, יש להמתין בכל זאת מספר ימים כדי לגלות כיצד בדיוק נראית ספינת דגל חשמלית ראשונה - ולבטח לא אחרונה - של תעשיית הרכב הוותיקה, זו שנדרשת להתאים עצמה לעידן החדש.
וכשיפורסמו התמונות הרשמיות, שווה יהיה להעמיק גם בצללית יוצאת הדופן, לא רק עם בסיס גלגלים ארוך וחרטום קצר יחסית, אלא גם קו חלונות יוצא דופן ובעיקר מקדם גרר סופר נמוך של 0.20 בלבד, כזה שצפוי לסייע לה להציג טווח נסיעה של כ-700 ק"מ.
עד אז מציגה מרצדס את פנים המכונית שצפויה להחליף בסופו של תהליך את ה-S קלאס הקיימת, זו שמצוידת במנועי בעירה פנימית מזהמי סביבה. ובעיקר את מערכת ה-MBUX היפר-מסך שפיתחה עבורה, עם לוח מחוונים, מסך מגע מרכזי ומסך נוסף מימין במבנה קעור, כולם מייצרים מראה אחיד כמעט ללא הפרדה לרוחב 141 ס"מ, מצד לצד.
4 צפייה בגלריה
שמרנים? אפשר גם סידור כמעט זהה ל-S קלאס המוכרת
שמרנים? אפשר גם סידור כמעט זהה ל-S קלאס המוכרת
שמרנים? אפשר גם סידור כמעט זהה ל-S קלאס המוכרת
רוצים מספרים נוספים? ה-EQS מצוידת ב-350 חיישנים פנימיים וחיצוניים שמטרתם לנטר את הסביבה. בחוץ הם מתעדים בין היתר מהירות, מרחק, האצה, תנאי תאורה, לחות וטמפרטורה, בפנים את הנוסעים לרבות תנודות אישוני הנהג ואפילו המטען. צליל המכונית מגיב ללא פחות מ-12 משתנים. מצב המצערת כמובן אבל גם המהירות.
4 צפייה בגלריה
מאחור לא תגלו הבדלים. בעצם כן, אבל פחות
מאחור לא תגלו הבדלים. בעצם כן, אבל פחות
מאחור לא תגלו הבדלים. בעצם כן, אבל פחות
לא חדש, אבל תשמחו לדעת שה-EQS שלכם - נניח - תפזר ריח ייחודי משלה בתא הנוסעים, לפי דרישה כמובן. יש גם 15 רמקולים ועוצמה של 710 וואט למערכת הבורמייסטר, אבל אלה כבר קטנות סטנדרטיות.