בקצרה:
  • אופל אסטרה חשמלית תהיה פיז'ו 308e בלבוש שונה
  • עם מנוע שמייצר 156 כ"ס וטווח נסיעה של 416 ק"מ
  • צפויה להגיע לישראל במחצית השניה של 2023
האסטרה מתחשמלת: פיז'ו 308 היתה למשפחתית הראשונה בקונצרן סטלנטיס שהציעה הנעה חשמלית, וכעת מצטרפת אליה גם האחות לפלטפורמה, אופל אסטרה. גם במקרה של האסטרה תוצע ההנעה החשמלית במרכבי האצ'בק וסטיישן. גרסאות בנזין, דיזל והיברידי-נטען של האסטרה החדשה כבר משווקות ברחבי העולם.
כצפוי, הנתונים הטכניים כמעט זהים לאלו של ה-e308 - המנוע החשמלי יציע הספק של 156 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ עם הנעה קדמית. היצרנית לא מפרסמת את זמני התאוצה ל-100 קמ"ש, אך מבטיחה כי האסטרה החשמלית תוכל להגיע למהירות מירבית של 170 קמ"ש.
מה עוד צריך לדעת: סוללות בקיבולת של 54 קוט"ש יבטיחו טווח מירבי נסיעה של 416 ק"מ. מטען פנימי תלת-פאזי יאפשר טעינה ביתית בקצב של 11 קילוואט, בעוד טעינת DC מהירה בקצב של 100 קילוואט תאפשר למלא 80% מקיבולת הסוללות בתוך כחצי שעה.
באופל מצהירים כי הסוללות נארזו בצורה קומפקטית ברצפת הרכב במטרה למזער את הפגיעה במרחב לנוסעים או בתא המטען. בגרסת הסטיישן יעמוד נפח ההטענה על 516 ליטרים במצב רגיל או 1,553 ליטרים בקיפול מושבי השורה השניה - נתון זהה לזה של גרסת הפלאג-אין הייבריד בעלת הסוללה הקטנה משמעותית, וקטן בכ-80 ליטרים מזה של גרסאות הסטיישן עם מנועי הבנזין או הדיזל.
מבחינה חיצונית האסטרה החשמלית תהיה זהה כמעט לחלוטין לאחיותיה השגרתיות, מלבד הסימול e שנוסף על דלת תא המטען וחישוקי "18 שונים. בתא הנוסעים תציע האסטרה צמד מסכי "10 זהים לאלו של הדגם המוכר, עם תוספת של תצוגת נתוני טווח הנסיעה ומצב הטעינה.
מה אנחנו חושבים: קונצרן סטלנטיס ממשיך במגמת החשמול המואצת ומוסיף עוד ועוד דגמים עם הנעות חשמליות - צעד חשוב ואף מתבקש. אלא שעד כה הוצגו רק דגמים בעלי יכולות צנועות, עם סוללות קטנות וביצועים פושרים. אלה רחוקים שנות אור לא רק מתצוגת היכולות של טסלה או ניו הסינית, אלא גם מדגמים חשמליים מודרניים של קבוצת פולקסווגן או יונדאי-קיה. ועם הפערים האלו יתקשו בסטלנטיס להתמודד בשוק החשמלי שהופך תחרותי מיום ליום.