צניחה ממוצעת של 80% במכירות רכב חדש לרוחב כל השוק הסיני, עם מספרים קיצוניים שעוברים את ה-90%. סימנים ראשונים של התאוששות קלה בכלכלה הסינית, אך נתוני שוק הרכב הגדול בעולם חסרי תקדים בעידן המודרני. כפי שכבר דווח באופן לא רשמי, הקריסה גורפת ובחלק מהמקרים והמותגים מדובר בעצירת מכירות כמעט מלאה.
1 צפייה בגלריה
חיטוי וניקוי אוטובוסים סין
חיטוי וניקוי אוטובוסים סין
חיטוי וניקוי אוטובוסים סין
(צילום: רויטרס)
לפי ה-CPCA, איגוד יצרני המכוניות בסין, חודש פברואר הסתיים עם צלילה של כ-80% במכירות רכב פרטי חדש במדינת הענק, וחלק מהיצרניות המקומיות - העצמאיות ואלה שמשתפות פעולה עם מותגים מערביים - מתמודדות עם ירידה משמעותית אף יותר.
בקונצרן SAIC הסיני למשל רואים מספרים קיצוניים עוד יותר. דגמי שיתוף הפעולה עם GM האמריקאית הציגו ירידה של 88% ובמקרים אחרים אף יותר מ-92%, ואילו הדגמים שמייצרת החברה הגדולה בסין יחד עם פולקסווגן הגרמנית, צללו ב-91%. בסך הכל ירדו מכירות SAIC המייצרת בכל חודש למעלה מחצי מיליון מכוניות, בלא פחות מ-87%.
ג'ילי ראתה ירידה חדה של 75%, החטיבה החשמלית של BAIC רשמה ירידה של 65% ו-BYD המייצרת אף היא רכב חשמלי סבלה מצלילה של 80%. הונדה המשתפת פעולה עם GAC ירדה ב-85% והירידה של JAC המייצרת רכב חשמלי בשיתוף עם פולקסווגן נראית לפתע נמוכה עם 63%. טויוטה רשמה ירידה של 70% וניסאן מכרה 80% פחות מפברואר 2019.