מורה נהיגה מראשן לציון קיבל היום דו"ח אזהרה משוטרים בעת שנסע בשיעור עם תלמיד. "השוטרים הבהירו לי שכעת אני רשום במחשבי המשטרה ובפעם הבאה שאתפס מלמד נהיגה אקבל דו"ח על סך 5,000 שקל", סיפר השוטר ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
מחסום משטרתי בצומת אשקלון בחג שני של פסח בצל הקורונה
מחסום משטרתי בצומת אשקלון בחג שני של פסח בצל הקורונה
המשטרה אוסרת לימוד נהיגה
(צילום: רועי עידן)

הוא הוסיף כי "תחילה עצרה אותי שוטרת, שמעה את ההסבר שנתתי לה וקראה לשוטר בכיר יותר. הראיתי לו את האישור שמילא התלמיד לפי הוראות משרד התחבורה, לפיו אין לו חום וכי הוא אינו משתעל. שנינו היינו עם מסכות וכפפות. זה לא הספיק. למקום הוזעק שוטר שלישי שהתייעץ עם מפקדו והודיע לי כי לפי חוות דעת המשטרה אין אישור ללמד. מה אני אמור לעשות עכשיו? אני אדרוש מחר שרישום האזהרה יבוטל. עמדתי בכל הדרישות שקבע משרד התחבורה, שהוא הסמכות המקצועית שלי".
האירוע התרחש זמן קצר אחרי ששחר פרטוק, המפקח הארצי על לימודי הנהיגה, כתב למורים שפנו אליו: "אמש בשעה 16:00 יצא מסמך מגובה על-ידי סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שבכפוף לתקנות שעות החירום, יש למגן את התלמיד והמורה, כולל תצהיר. אם הכל תקין, רשאים ללמד. לשוטר אין סמכות לתת דו"ח ואם החליט לעשות כן, יש לצטט בדברי המורה שדינו של הדו"ח להתבטל".
עוד לפני כן הודיע משרד הבריאות כי לימודי הנהיגה כעת מהווים סכנה ממשית לשלום הציבור, וכי לא קיבל את הפרשנות של משרד התחבורה לפיה נוסח תקנות החירום העדכני מאפשר את השיעורים, בכפוף לשמירה על נהלי הבטיחות.
בשעות הערב פירסם רז ניזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שאליו פנה משרד הבריאות בדרישה לאסור את השיעורים, כי אין מניעה חוקית לקיימם. נזרי הציע שאם משרד הבריאות מעוניין לאסור את הפעילות, עליו לשנות את תקנות החירום, והמליץ לשני המשרדים לנסח יחד נהלים שיבטיחו את בריאות התלמידים והמורים.
במשרד התחבורה אמרו הערב כי משרד הבריאות הודיע שיבקש בישיבת הממשלה הקרובה לעדכן את התקנות, וכי השר סמוטריץ' ינסה למנוע את המהלך.