מרצדס X קלאס, לא עוד. לפני כשנתיים וחצי חשפה יצרנית מכוניות היוקרה מרצדס את הטנדר X-קלאס, טנדר ראשון שהוצג כאב-טיפוס כתשעה חודשים מוקדם יותר. למעשה מדובר בלא אחר מניסאן נאברה שזכה למספר שינויים חיצוניים - בעיקר בחזית ועם לוגו החברה הגרמנית - ותא נוסעים אחר ומהודר משמעותית, בעל מאפייני המכוניות הפרטיות של המותג.
כמו המוצר היפנו-צרפתי, אף הוא יוצר בברצלונה עבור השוק האירופאי, כמו-גם בפס ייצור בקורדובה שבארגנטינה עבור דרום אמריקה. ולבעלי הזיכרון המשובח שבין הקוראים, גם בישראל הוא עמד להיות משווק, כך הבטיחה היבואנית כלמוביל בעבר.
מראש לא ציפו במרצדס למכירה במספרים גדולים במיוחד, אך נראה שגם על הציפיות הצנועות יחסית הוא לא ענה מאז החל שיווקו - למעט בשווקים מרוחקים יחסית כמו אוסטרליה ודרום אפריקה. ולכן עומדת מרצדס להודיע על הפסקת הייצור וחיסול מוחלט של הרעיון בחודש מאי הקרוב, כך מדווח אוטו מוטור וספורט הגרמני.
כדאי להזכיר כי מרצדס אינה המותג הגרמני היחיד שהחליט לנסות ולנגוס בעוגת הכלים המסחריים-ייעודיים. גם פולקסווגן העממית יותר - אך עדיין מרוחקת מעולם הטנדרים - החליטה לפני שנים אחדות על האמארוק. טנדר אירופאי בינוני בגודלו ויוקרתי מהמקובל, בקטגוריה הנשלטת באופן קלאסי על-ידי יפנים עם טויוטה, ניסאן, מיצובישי ואיסוזו. ההצלחה כאן הייתה גדולה יותר, בין היתר עקב תג-מחיר - גבוה מהיפנים - הגיוני יותר מזה של המרצדס הנישתי.