הנציבות האירופאית הבטיחה ומקיימת. לפני כשבוע ימים (9.6) פרסמנו כי הנציבות האירופאית שנדרשת לאשר את המיזוג הצפוי בין PSA הצרפתית ל-FCA האיטלקית-אמריקאית, מבקשת הבהרות בנוגע להשתלטות אפשרית של שני יצרני הענק על שוק המסחריות הקטנות באירופה. הדד-ליין שהציגה הנציבות להנהלות שני הקונצרנים פקע אתמול (17.6), וכבר היום נפתחה כמובטח חקירה בעניין.
1 צפייה בגלריה
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
לדברי מרגרט וסטאגר, האמונה על התחרותיות בשוק בו חברות 14 מדינות אירופאיות ובריטניה, "שוק המכוניות המסחריות-קטנות גדל והופך לחשוב במיוחד בעידן הכלכלה הדיגיטלית עבור רוכשים פרטיים, בתי עסק גדולים ואחרים, הסומכים יותר מבעבר על שירותי משלוחים. (לכן) נבדוק בקפדנות האם המיזוג הצפוי עשוי להשפיע לרעה על התחרותיות בשוק". מיזוג בין שני הקונצרנים יעמיד את הגוף המשותף במקום השלישי או רביעי בין יצרניות הרכב הגדולות בעולם, אחרי פולקסווגן, טויוטה ולפני או אחרי רנו-ניסאן-מיצובישי.
החקירה בעניין פגיעה בתחרותיות שוק המסחריות הקטנות של שני הגופים צפויה להמשך מספר חודשים, והנציבות תיאלץ לסיים אותה עד השבוע האחרון של אוקטובר השנה. משמעות החקירה עשויה להתבטא בדחיית המיזוג עצמו, אך בכירי שני הגופים הגדולים הבהירו כבר כי אין דרך חזרה וכי המיזוג יצא לפועל למרות כל המכשולים שבדרך, לרבות קריסת השוק בעקבות נגיף הקורונה, צניחה חדה במניות יצרניות רכב וחוסר ודאות באשר לזמן שיידרש לשוק להתאושש.
הצרפתים יביאו למיזוג מסחריות קטנות מבית פיז'ו, סיטרואן ואופל, פיאט מיוצגת נאמנה על ידי הדובלו. כרגע מתכננים שני הקונצרנים לסיים את תהליכי המיזוג ולהכריז עליו כמוגמר עד הרבעון האחרון של 2021.