מצפה רמון מעוניינת בתחבורה שיתופית, אבל כנראה שפחות בשבת. כחודש לאחר שנודע כי עיריית שדרות תפעיל שירותי תחבורה שיתופית גם על-ידי חברת סיטי קאר שלא מספקת שירות בשבת (ואף קונסת משתמשים ב-10,000 שקלים), הולכת עיריית מצפה רמון צעד אחד רחוק יותר ותפעיל את השירות הנחוץ לתושבים רק על ידי אותה חברה. המשמעות: מניעת כל אפשרות שימוש בתחבורה בשבתות לתושבי העיר המרוחקת.
2 צפייה בגלריה
 סיטי קאר - תחבורה שיתופית אמנם, אבל פחות בשבתות וחגים
 סיטי קאר - תחבורה שיתופית אמנם, אבל פחות בשבתות וחגים
סיטי קאר - תחבורה שיתופית אמנם, אבל פחות בשבתות וחגים
חברת סיטי קאר המתמחה במגזר החרדי, זכתה במכרז להפעלת רכב שיתופי במצפה רמון לאחר שהייתה היחידה שניגשה למכרז. תנאי המכרז דרשו אמנם מהחברה הזוכה לספק שירות במשך כל ימי השבוע לרבות שבת וחברת סיטי קאר לא עמדה בהם. אך החברה ניגשה בכל זאת וזכתה. יש להזכיר כי החברה פועלת גם בערים בעלות צביון דתי מובהק כמו בית שמש, ביתר עילית, בני ברק, כפר חב"ד, מודיעין עילית ונתיבות, אך כל אלה אינן ערים מבודדות בדומה למצפה רמון. ביישוב הקטן הוצבו בינתיים שני כלי רכב, האחד ברחוב נחל ציחור והשני ברחוב עין עבדת.
תושבי היישוב זועמים על המהלך ומבקרים בחריפות את המועצה לרבות ברשתות החברתיות. לדבריהם, זו אמורה לספק שירותי תחבורה לתושבים ואלה נחוצים דווקא בשבתות ובחגים בהם אין תחבורה ציבורית כלל. "הזדעזעתי מכך שהמועצה חתמה על הסכם עם חברה כזו", אמר עזרי קידר, תושב העיר.
אורי קידר, מנכ״ל תנועת ״ישראל חופשית״ המובילה מאבק למען תחבורה ציבורית בסופי שבוע בישראל, אמר כי "תמוה כי בזמן שראשי ערים בישראל מגלים מנהיגות ומייצרים שינויים מרחיקי לכת, ראש מועצת מצפה רמון, רוני מרציאנו-מרום, נוסע ברוורס. מגיע לתושבי כל הערים, אך במיוחד ביישובי הפריפריה, שירות מלא מהרשויות שבעה ימים בשבוע ולא שעה פחות.
"שיהיה ברור. ראשי ערים שנוסעים ברכב הפרטי שלהם בשבת, ויכולים לבלות ולבקר את קרוביהם מחוץ לעיר, ובאותו זמן לא דואגים לאופציות תחבורה לתושבים שלהם דווקא בימים שבהם אין תחבורה ציבורית, יישאו בעתיד בתוצאות ההתעלמות המזלזלת הזאת. הניסיון לקחת מהפכה של תחבורה ציבורית בשבת בישראל השוטפת את הארץ צעד אחורה, ולתלות את זה בתירוצים - הוא מעשה מפוחד״.
 גיא גלעד
במועצה המקומית לא אהבו את הביקורת וראש המועצה מרום פירסם בדף הפייסבוק של המועצה תגובה מתגוננת על "דברי הבלע", כפי שהגדיר זאת. "ישנה נגיעה באחת מסוגיות הליבה של החברה הישראלית והיא סוגיית הדת והמדינה, ומשום כך אני מוצא לנכון להתייחס לדברים אלו: ראשית, ראוי לציין כי מופרך לטעון שמועצה המקימה בית עלמין אזרחי, מאפשרת בניית מרכז מסחרי המאפשר לפעול בשבת ומחזיקה במועדון ג'ז הפועל גם בשבת הינה מועצה הפועלת בכפייה דתית".
ראש המועצה טען עוד כי "זעקות השבר כנגד 'הכפיה הדתית' והקריאה להחרים את השירות המוצע לתושבים הם ניסיונות לכפייה אנטי דתית. זכותה המלאה של החברה, שניגשה למכרז וזכתה בו בדין, שלא לתת שירותים בשבת, בדיון כמו שכל בעל מכולת או חנות לחומרי בניין בוחר האם להפעיל את העסק בשבת או לא". מרום קיווה כי ישקדו על המשותף והמאחד, והביע תקווה כי לא "דתיים קנאים" או "חופשיים רדיקליים" יסיטו את התושבים מנתיבם הנאמן למורשת.
במועצה הסבירו עוד כי חברת סיטי קאר פנתה לוועדת המכרזים בשאלה האם חברה שומרת שבת יכולה להשתתף במכרז ונענתה בחיוב. "זו החברה היחידה שניגשה, עמדה בתנאי המכרז ולכן גם זכתה. מדובר בשירות חשוב מאוד ביישוב מרוחק ומבודד שעקב מספר התושבים המועט אין לו כוח קנייה". עוד אמרו שם כי מנכ"ל המועצה, דרור דבש, פנה אישית לחברות נוספות הנותנות שירותי רכב שיתופי אך אלה לא ראו במצפה רמון פוטנציאל כלכלי ולכן לא ניגשו למכרז.