בקצרה:
  • פורשה טייקן קרוס היא גרסת פנאי עם יותר מרווח גחון
  • המנועים יגיעו מהטייקן - בין 530 כ"ס ל-761 כ"ס
  • חשיפה בעוד ימים, הגעה ארצה בעוד מספר חודשים
תרבות הפנאי: הטייקן קרוס תושק שלוש שנים לאחר הצגת האב טיפוס מישן E קרוס בתערוכת ז'נבה 2018. לדברי סטפן וקבך, ראש קו דגמי טייקן ביצרנית מכוניות הספורט המפורסמת, "רצינו קצת יותר מרווח במושב האחורי, תא מטען גדול יותר ויכולת נסיעה בתנאי דרך מגוונים. זו מכונית מושלמת לסגנון חיים אקטיבי".
תופסת גובה: כמו מרבית גרסאות הטייקן, גם לקרוס מערך מיתלי אוויר מלפנים ומאחור, אבל הכיול שונה. במצב רגיל היא גבוהה מהקרקע ב-2 ס"מ, או ס"מ נוסף במצב "שטח", האמור לאפשר לה יכולת נסיעה גם בדרכי כורכר מבלי לסכן את תחתית המרכב.
שינוי המראה העיקרי מתמקד בחלק האחורי, עם תצורת "דלת חמישית" שמסייעת לתא מטען גדול משמעותי (עד 1,200 ליטר, לאחר קיפול מושבי השורה השניה) בעוד שהגג גבוה יותר בחלקו האחורי לטובת מרווח ראש נדיב ליושבים מאחור. ומי שבאמת ירכוש אותה בגלל אורח חיים ספורטיבי - ולא רק בגלל הפוזה - ישמח לדעת כי פורשה מציעה צמד פסי נשיאה על הגג לטובת גגון, וכי יש גם מתקן אופניים ייעודי שפותח במיוחד עבורה.
הנעה חשמלית: פורשה עוד לא מפרסמת פרטים מלאים, אך יש להניח כי הקרוס תוצע באותן גרסאות הנעה של הטייקן הרגילה. לכולן שני מנועים חשמליים, קדמי המחובר ישירות לגלגלים מלפנים ואחורי המחובר דרך תמסורת עם שני יחסי העברה.
ההספק יעמוד על 530, 680 או 761 כ"ס בהתאם לגרסה במקבילה לאלה של הטייקן, עם טווח נסיעה בין טעינות שיעמוד על בין 400 ל-450 ק"מ. גם נתוני הביצועים צפויים להיות דומים, עם זינוק ל-100 קמ"ש שינוע בין 2.8 ל-4 שניות.
הטורבו S, גרסת העל של הדגם, תצויד כנראה בהיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ובלמים קרמיים גדולים יותר (420 מ"מ מלפנים ו-410 מ"מ מאחור) כציוד תקני. אופציה מעניינת היא מערכת PDCC הכוללת מוטות מייצבים אקטיביים המסייעים בטייקן הרגילה לצמצום זוויות הגלגול, ובמקרה של הקרוס עשויים לשפר מעט את מהלך המתלה ובהתאם את נוחות הנסיעה על שבילי כורכר משובשים.
מה אנחנו חושבים: טייקן היא לא רק אחת החשמליות המרשימות ביותר שהוצגו לאחרונה, אלה גם אחת המכוניות היותר מעניינות שתעשיית הרכב מייצרת כיום, עם שילוב חסר תחרות (בינתיים) של ביצועי על ויכולת דינמית. גרסת קרוס נראית כתוספת חשובה לטובת מחפשי השימושיות, עם מרחב מחיה משופר לנוסעים ונפח תא מטען מכובד, מנקודות התורפה של הדגם הרגיל. ההצלחה - לפחות באירופה - מובטחת.