בקצרה:
  • מאזדה תחשמל את ארסנל הדגמים עד 2025
  • מבטיחה כי תוך 9 שנים רבע מדגמיה יונעו בחשמל
  • תשקיע במקביל גם בהפקת דלקים מאצות
יצרנית הרכב היפנית מציגה היום (ה') יעדים שאפתניים המסמנים הסטת משאבי פיתוח לכלי רכב חשמליים, מהם היא מציעה כיום רק דגם בודד - ה-MX-30 שנחשף בסוף 2019 ועשוי להגיע לישראל עוד בשנה הנוכחית. החל ב-2022 צפויה היצרנית להשיק בקצב מהיר דגמים חדשים עם הנעה חשמלית מלאה או חלקית, במטרה להגיע ליעד מוצהר של אפס פליטות פחמן עד 2050.
לדברי החברה, בין השנים 2022 ל-2025 יוצגו 13 הדגמים הבאים שיתבססו על פלטפורמה עדכנית - SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture וישווקו בכל העולם
  • חמישה היברידיים עם יחידות הנעה מתוצרת טויוטה
  • חמישה היברידים-נטענים
  • שלושה חשמליים
מאזדה מפתחת גם פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי בלבד, במגוון גדלים ותצורות מרכב, הצפויה לצאת לשווקים בין השנים 2025 ו-2030. היצרנית היפנית הקטנה מדווחת כי עד 2030, לא פחות מרבע מהדגמים שתמכור יהיו בעלי הנעה חשמלית מלאה. כל היתר יהיו היברידיים או היברידיים-נטענים. עוד הודיעה כי תשקיע בפרויקטים לקידום שימוש באנרגיה מתחדשת, בהם מייזם יחודי להפקת דלקים ביולוגיים ממיקרו-אצות.
ומה עם נהיגה אוטונומית, ההייפ הגדול בתעשייה שנדחק הצידה בשנים האחרונות על ידי החשמל (והרגולציה)? למאזדה אין בשורות משמעותיות בינתיים למעט דיווח על הטמעת עתידית של מערכת - שפותחה ומשווקת על ידי יצרנית אחרת - ניטור מצבו הגופני של הנהג ותגובה מיידית לשינויים, כולל עצירה בטוחה בצד הדרך ותקשורת עם מוקד חירום. החל מהשנה הבאה היא תוצג בדגמים הגדולים (קרי, יקרים) יותר, כך מאזדה.

לדגמי מאזדה בקטלוג iCar