בקצרה:
  • הולכי רגל על מדרכות תל אביב סובלים מקורקינטים זרוקים בכל פינה
  • העירייה איימה על החברות בהחרמה, קנסות ושלילת רישיונות
  • לאחר שהמצב השתפר מעט, הוחלט כעת על שיתוף פעולה
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה קורקינט קורקינטים
אילוסטרציה קורקינט קורקינטים
הסיירת תסדר את הכלים
(צילום: shutterstock)
שיתוף פעולה חדש בין חברות הקורקינטים הגדולות והמתחרות עשוי לפתור את בעיית הכלים הזרוקים על המדרכות ובכניסות לבתים בתל אביב. החברות Bird ,Lime ו-Wind מקימות את "שותפים לסדר", סיירת לפי הגדרתן שתהיה אחראית על שמירת הסדר במרחב הציבורי. הצוות ימנה 10 עובדים שיפעלו במשמרות, וכל חברה תממן שליש מהעלויות. הצוות המשותף יחליף צוותים שהפעילה כל חברה בנפרד, וטיפלו רק בהזזת הכלים.
המהלך מגיע לאחר שעיריית תל אביב החלה להחרים כלים שהושארו מחוץ לחניות הייעודיות שסימנה על המדרכות, וחייבה את החברות בקנס של 63 שקל לכל כלי עבור פינויו ואחסנתו. לפני הקורונה נאלצו כך חלק מהחברות לשלם יותר מ-10,000 שקל בשבוע לעירייה.
מדי חודש יוצגו לבכירי העירייה האירועים בהם טיפל הצוות, היכן התבצעה הפעילות וכמה כלים טופלו בשטח. מדובר בשיתוף פעולה משמעותי ראשון בין החברות. בעבר כבר שיתפו פעולה לטובת קמפיין פרסום להעלאת המודעות לחבישת קסדה ואיסור רכיבה על מדרכות.
"אני מברכת על הרגולציה העצמית שלקחו על עצמן החברות לבצע כדי לשפר את הפיקוח על הסדר הציבורי, לרווחת כלל תושבי העיר ולהסדרת השימוש בכלים הזעירים השיתופיים", אמרה מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א ומחזיקת תיק התחבורה. "אני מקווה שהצעדים האלה ימזערו את הצורך באכיפה עירונית כך שיתאפשר לנו להפנות משאבי פיקוח ליעדים חדשים. הבטיחות של הולכי הרגל נמצאת במקום הראשון בסדר העדיפויות העירוני והפטרול המשותף יסייע גם לקידום מטרה זו".
מהחברות נמסר: "אנו עושים מאמץ לשמירת ההרמוניה בעיר, כאשר גם לרוכבים עצמם יש חלק מהותי ומשמעותי בהשגת התוצאה הרצויה: התחשבות באחר, נסיעה במקומות המותרים וחנייה באזורים המסומנים המיועדים לכך".
בקצרה: הקמת הצוות המשותף הגיונית ומעשית וחבל שלא נעשתה קודם. אולי עכשיו יוכלו החברות לשתף פעולה גם באכיפת חוקי התנועה על המשתמשים, לטובת הולכי הרגל והנהגים. ואם לא, הגיע הזמן שמערך האכיפה העירוני יגלה מול רוכבים את אותה נחישות שהוא מפגין מול מכוניות חונות.