בקצרה:
  • ה-bZ4x החשמלי יחזור בקרוב לכבישי ישראל
  • 120 מכוניות הושבתו עקב ליקוי בטיחותי חמור
  • כעת מודיעה היצרנית: נמצא הפתרון
1 צפייה בגלריה
טויוטה bZ4X
טויוטה bZ4X
טויוטה bZ4X
מוטב מאוחר מלעולם לא: טויוטה מצאה פתרון לליקויים בחיבור גלגלי ה-bZ4x החשמלי. בסוף חודש מאי האחרון החלה יבואנית טויוטה לשווק בישראל את רכב הפנאי החשמלי, ודיווחה כי כבר בשעות הראשונות הוזמנו ממנה למעלה מ-500 רכבים. משלוח ראשון ובו 120 מכוניות הגיע לישראל במהלך חודש יולי האחרון, אך לאחר שהחלה היבואנית בהכנות למסירה - וכבר ביצעה הדרכות לסוכני המכירות - הודיעה היצרנית על עצירת הייצור והשיווק בשל ליקוי בטיחותי. היצרנית הודיעה כי ברגי הגלגלים עלולים להשתחרר בזמן נסיעה ולגרום להתנתקות הגלגלים.
עד לרגע בו התגלתה התקלה נמסרו ברחבי העולם 2,700 כלי רכבם בלבד, אך מספר ההזמנות גדול משמעותית. באופן חריג, היצרנית התעכבה במשך זמן רב במציאת הפתרון לתיקון התקלה. כעת הודיעה טויוטה כי הבעיה נפתרה והייצור התחדש עם ברגים מסוג חדש. בנוסף דיווחה טויוטה כי אותרה בעיה אפשרית בכריות האוויר ברכב שהותקנו בצורה לא נכונה ולכן הייתה סכנה לפתיחה כושלת. לדברי היצרנית, גם בעיה זו תוקנה כעת.
מהיבואנית יוניון מוטורס נמסר כי "החלפים הרלוונטיים נמצאים בדרכם לישראל. מיד עם קבלתם יתוקנו הרכבים בהתאם להוראות היצרן ויוכנו למסירה ללקוחות בהקדם האפשרי". על פי הערכות, התיקון צפוי להתבצע במהלך חודש אוקטובר ומסירות יחלו בנובמבר.
במקביל, חלק מהלקוחות הישראליים שהזמינו את הרכב, כמו-גם רוכשי ראב4, לנדקרוזר ודגמים אחרים, קיבלו בימים האחרונים הודעה לפיה עקב חוסר היציבות בתעשיית הרכב, אין ליבואנית יכולת להעריך מתי יגיעו לישראל כלי הרכב שהוזמנו. חשוב מכך, אין ליצרנית אפשרות לדעת מה יהיה מחירם הסופי. בכל מקרה ציינה היבואנית כי להערכתה מחיר הרכב יהיה גבוה מכפי שהיה בעת ההזמנה.
לכן היא מציעה ללקוחות לקבל בחזרה את דמי המקדמה ששולמו, אך תאפשר להם לשמור על מקומם ברשימת ההמתנה. ההנחה היא שמאחורי המכתבים שהופצו עומד הרצון של היבואנית להעלות את מחירי הרכבים גם עבור לקוחות שהזמינו את רכבם לפני מספר חודשים.