כשנתיים וחצי לאחר שחשפה לראשונה את יאריס קרוס, רכב פנאי על בסיס הסופר-מיני הקטנה, חושפת טויוטה מהדורת אקשן שלה. הגרסה החדשה שמתהדרת בזיהוי של חטיבת הספורט של היצרנית (GR Sport), נבדלת מאחותה השגרתית במספר פריטי עיצוב וכיול מתלים שונה.
וכמו כל אחד מדגמי או גרסאות הספורט שיצרנית הענק היפנית משיקה בשנים האחרונות, המשמשים לה באירופה כמקדמי תדמית מהמעלה הראשונה ותורמים להילת ספורט בה מעוניינת הנהלת הקונצרן, גם היאריס הזו לא צפויה להגיע. למה? כי היבואנית לא מעוניינת.כך פשוט. באירופה מתחיל השיווק בשבועות הקרובים.
ההבדלים קלים בלבד, ומתמקדים במראה. עם סבכת רשת קדמית שונה, חישוקי "18 ייחודיים, מסיט אוויר תחתון מאחור וצבע אפור ייחודי עם אופציה לגג בשחור. בפנים יש תפירה אדומה למושבים, גלגל ההגה ובורר ההילוכים, הדוושות מאלומיניום ותגיות GR שמתנוססות גם מאחור, מזכירות גם ליושבים בפנים במה הם נוהגים.
יחידת ההנעה אינה שונה ומורכבת ממנוע היברידי וחשמלי קטן שמייצרים 116 כ"ס בעיקר מ-1.5 ליטרים של בעירה פנימית. ההנעה היא קדמית ותיבת ההילוכים רציפה, כמו בדגם המוכר. טויוטה מבטיחים שמערך המתלים כוייל כך שיתאים לנהיגה נמרצת יותר, ומבטיחים שיפור בתחושות ההיגוי ואחיזה טוב יותר, אך לא מפרטים איזה שינויים בוצעו.
פרטי האבזור המוצעים זהים לגרסאות שגרתיות, בין היתר עם בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים מחוממים ובלם חניה חשמלי, בזמן שמערך הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לנהג בתמרוני חירום, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, זיהוי תמרורים והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי.

לעמוד טויוטה יאריס קרוס בקטלוג iCar