בקצרה:
  • אחרי חמש שנים, לסאנגיונג שוב יש טנדר
  • עם כושר העמסה וארגז גדולים מבעבר
  • המחיר מתחיל ב-260 אלף שקל
באיחור לא אופנתי: חמש שנים לאחר שהוצג לראשונה, מנחיתה כאן יבואנית סאנגיונג את המוסו, למעשה גרסת טנדר על בסיס הרקסטון. כבעבר הוא יציע אלטרנטיבה לרבי המכר של הקטגוריה כמו איסוזו D-מקס וטויוטה היילקס, עם תג מחיר (260 אלף שקל) נמוך בכמה אלפי שקלים ממתחריו היפניים.
בדומה לאקטיון ספורטס אותו הוא מחליף, גם כאן הוא מבוסס על שלדת סולם עם מיתלים נפרדים מלפנים וסרן חי מאחור, אבל קפיצי עלים ולא סליל מאחור, לטובת כושר העמסה גבוה משמעותית מקודמו (1,165 ק"ג), וגבוה גם בכ-100 ק"ג ממתחריו היפניים. גם הארגז ארוך בכ-4 ס"מ מאיסוזו וב-8.5 ס"מ מטויוטה (161 ס"מ), ורחב ב-4 ס"מ מה-D-מקס וב-3 ס"מ מההיילקס (157 ס"מ). כושר הגרירה (3 טון) נמוך בחצי טון.
כוח הדיזל: מנוע טורבו-דיזל עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.2 ליטר (202 כ"ס) מגיע מהרקסטון, אבל תיבת ההילוכים האוטומטית שונה - שישה הילוכים מול שמונה ברכב הפנאי-שטח. תיבת העברה מאפשרת הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח לשטח טכני עם נעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית של Eaton. לצד המפרט המרשים, מרווח הגחון (22 ס"מ) ובעיקר זוויות הגישה-נטישה (20.5-19.5 מעלות) צנועים משמעותית מהמקובל בקטגוריה.
רשימת האבזור כוללת כציוד תקני בגרסת הבסיס לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ("8), בקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם. הגרסה הבכירה מוסיפה ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים וחלון שמש, בעלות של 20 אלף שקל. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, והתרעת על סטייה מנתיב ושטחים מתים.
מה אנחנו חושבים: המוסו מביא לשיפור משמעותי ביכולת העבודה ביחס לקודמו הודות לארגז גדול יותר וכושר העמסה גבוה יותר, עם מערכת הנעה חזקה יותר מגרסאות הבסיס של המתחרים היפנים. מצד שני, יכולת השטח שלו צפויה להיות מוגבלת בגלל זוויות מרכב צנועות. מפתיע יותר הוא פער המחיר הצנוע בהשוואה למתחרים היפנים, שללא ספק יקשה עליו להוות אלטרנטיבה אמיתית, ומותיר אותו כאפשרות שונה בלבד. חבל.