בקצרה:
  • תהליך הרכישה הושלם וסאנגיונג עברה לבעלות חדשה
  • מבטיחה להאיץ תכניות לרכב הפנאי-שטח טורס
  • בשנה הבאה תציג גם דגם חשמלי חדש
1 צפייה בגלריה
סאנגיונג טורס
סאנגיונג טורס
סאנגיונג טורס - עתיד ורוד?
השנים הקשות מאחור? יצרנית רכב הפנאי-שטח הקטנה סאנגיונג הדרום קוריאנית עברה שנתיים לא פשוטות. תחילה עם הליך פשיטת רגל עקב חובות עתק ביחס ליכולתה (כ-285 מיליון דולר), אחר כך ניתוק אספקת החמצן על ידי בעלת הבית "מהינדרה" ההודית שחיפשה לה קונים. כדי להבהיר עד כמה מצבה קשה נזכיר כי אשתקד מכרה בשוק הבית קצת יותר מ-56 אלף מכוניות.
במהלך השנתיים אישר בית המשפט בסיאול לענייני פשיטות רגל מספר הארכות, שכן לא היו מתעניינים רבים ברכישתה ואלו שכן (אדיסון מוטורס למשל) התקשו לעמוד בחובות אותן הותירה. כמוצא אחרון אישר בית המשפט בחודש ביוני את רכישתה על-ידי קבוצת KG, המגיעה מתחומי הכימיכלים והפלדה.זאת לאחר שהבטיחה לשלם את כל חובתיה של סאנגיונג.
בסאנגיונג תולים תקוות בבעלים החדשים ומתכננים לחזק את קו הדגמים ולהגדיל את המכירות עם רכב הפנאי-שטח Torres שנחשף לפני כחמישה חודשים, ובמקביל לפתח את תחום החשמל שהחל עם הקוראנדו e-Motion וימשיך עם ה-U100 שיוצג ב-2023, ויצויד בסוללות מבית BYD.
מה אנחנו חושבים: בניגוד לעבר, כיום מתקשות יצרניות קטנות ונישתיות דוגמת סאנגיונג לשרוד באופן עצמאי, ולכן הן הופכות לחלק מקונצרני ענק המאפשרים להן לצמצם עלויות פיתוח תוך שימוש בפלטפורמות ומכלולים קיימים במקביל לרשתות שיווק גדולות וחזקות. סאנגיונג ניסתה לעשות זאת, אבל כשלה מסיבות שוונות, בין היתר עקב קו מוצרים מיושן ולא אטרקטיבי מספיק. כרגע, רכישתה על ידי גוף בעל הון תסייע לה להתאושש ולחזור לפעילות נמרצת, אבל אם לא תשכיל לייצר שותפות עסקית עם גופים גדולים מהתעשייה, היא צפויה להיעלם.