האטה בצלילה, אך המספרים עדיין קשים. דו"ח איגוד יבואני הרכב שמתפרסם היום מעיד על התאוששות מסוימת בענף, עם 10,347 מכוניות חדשות שעלו על הכביש במהלך חודש מאי, פי 4 ממספר המכוניות שעלו על הכביש באפריל, בשיא משבר הקורונה. למרות הנתון המעודד, השוואה לחודש מאי אשתקד מלמדת על ירידה של יותר מ-50% לעומת מאי 2019, בו נמסרו 21,401 מכוניות חדשות.
(רועי צוקרמן)
בשלושה חודשים שחלפו מאז תחילת משבר הקורונה בשוק הרכב (מארס) נמסרו בישראל 31,504 מכוניות חדשות, צלילה של כמעט 60% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה נמסרו 73,249. מספר הרכבים החדשים שעלו על הכביש מתחילת השנה עומד על 98,077 יחידות, ירידה של כמעט 30% ביחס לחמשת החודשים הראשונים של 2019.
למרות הסערה הגדולה, סדר המותגים בעשירייה הראשונה נותר ללא שינוי, ומרביתם סובלים מירידה דומה לכלל השוק. יוצאי דופן: סקודה ומיצובישי עם ירידה צנועה יחסית של כ-20%, ניסאן עם הירידה החדה ביותר - 46%. ולמרות הכל, יש גם יבואנים שחווים הצלחה מפתיעה ביחס לתקופה, בעיקר הודות לנתוני מכירות מצוינים בחודשיים הראשונים של השנה. סיאט למשל זינקה ב-18% מתחילת השנה (4,711 יחידות) ותופסת את המקום השישי בטבלה, שברולט עלתה במעט (3,772 יחידות) ותופסת את המקום התשיעי.
קטגוריית היוקרה סובלת לא פחות (ואולי אף יותר), אם כי מרצדס שמסרה החודש 202 כלי רכב חדשים עברה להוביל בסיכום מתחילת השנה עם 1,555 מכוניות, בדיוק מכונית אחת יותר מאודי שמסרה במאי 101 מכוניות חדשות בלבד. ב.מ.וו עם 193 מכוניות החודש ועומדת על 986 מכוניות מתחילת השנה. וולוו מסרה החודש רק 62 מכוניות, אבל זה מספיק לה כדי לשמור על המקום הרביעי בסיכום הכללי (773) לפני לקסוס עם 634 מכוניות מתחילת השנה, 74 מתוכן בחודש האחרון.
עשרת המותגים הנמכרים ביותר ינואר עד מאי 2020:
1. יונדאי - 15,220
2. טויוטה - 12,533
3. קיה - 11,812
4. סקודה - 8,387
5. מיצובישי - 6,440
6. סיאט - 4,711
7. מאזדה - 4,460
8. סוזוקי - 4,013
9. שברולט - 3,772
10. ניסאן - 3,427