בקצרה:
  • ספינת הדגל של קאדילק תהיה היקרה בהיסטוריה שלה: 300 אלף דולר
  • עם אין ספור אפשרויות התאמה אישית וטכנולוגיה מתקדמת
  • עם 600 כ"ס והנעה כפולה, אך טווח צנוע של 483 ק"מ
קצת יותר משנתיים חלפו מאז הציגה קאדילק את הליריק, רכב פנאי חשמלי וראשון למותג היוקרה האמריקאי, וכעת מוצגת הסלסטיק, שם שנגזר מ-Celestial – שמיימי. ספינת הדגל החדשה תגיע לייצור רק בדצמבר 2023 ותהייה היקרה ביותר מבית היצרנית עם תג מחיר שמתחיל ב-300 אלף דולר. בישראל צפוי המחיר להאמיר אל מעבר ל-1.5 מיליון שקלים.
לקאדילק סלסטיק שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, כשעל אספקת החשמל אחראית סוללת ענק של 111 קוט"ש. ההספק עומד על 600 כ"ס ו-88.4 קג"מ המאפשרים האצה ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 3.8 שניות. אבל טווח הנסיעה מוגבל ביחס למקובל כיום במכוניות מסוגה, עם 483 ק"מ בלבד.
את הסוללה ניתן להטעין בעמדת DC מהירה בהספק של עד 200 קילוואט - תוספת של 125 ק"מ ב-10 דקות. לשם השוואה, למרצדס AMG EQS 53 הספק של 658 כ"ס (58+), 96.8 קג"מ (8.4+), האצה ל-100 קמ"ש שאורכת 3.8 שניות בלבד וסוללה בנפח 107.8 קוט"ש המספקת טווח של 586 ק"מ (103+).
הסלסטיק מבוססת על פלטפורמת "אולטיום" בה עושים שימוש שברולט אקווינוקס ובלייזר החשמליים, כמו גם את הונדה פרולוג - אף אחד מהם אינו רכב יוקרה מפנק. אך היא מצוידת במערכת מתלי אוויר (מגנטיק רייד) מתקדמת מבית קאדילק, עם מתלים אחוריים וקדמיים רב-חיבוריים והיגוי אחורי עד 3.5 מעלות (לעומת 4.5 ועד 10 מעלות ב-EQS). יש גם מוטות מייצבים אקטיביים, ספוילר אחורי מתרומם ויחס תגובה משתנה במערכת ההגה.
בהתאמה אישית: בקאדילק מכוונים כמובן אל עבר קטגוריית הפאר ומבטיחים כי כל סלסטיק תיוצר בהתאמה אישית, עם מגוון אפשרויות שיהפכו כל אחת לייחודית. בין היתר יוצעו גג פנורמי ענק עם 'זכוכית חכמה' בעובי 7.5 מ"מ המתכהה בהתאם לצורך וניתנת לשליטה בארבעה מוקדים שונים (עם טווח חדירת אור בין 1%-20%). בנוסף תוטמע בה תאורת אווירה עם צורות משתנות (כפי שניתן לפגוש בדגמי רולס-רויס למשל), וכדי שתוכלו לזהות מרחוק את מצב הטעינה. תאורת היום האנכית משמשת כמד טעינה בחלוקת לשנתות של 10% על פני 1,600 נורות לד.
גודל המסכים הדיגיטליים בקונסולה הקדמית מגיע ל-"55 והם מורכבים משתי יחידות, בתוספת מסך "11 אנכי בקונסולה שבין המושבים לתפעול בקרת האקלים, פתיחת הדלתות, שליטה על מצב גג הזכוכית ומאפייני רכב נוספים. בנוסף ניתן לשלוט במערכות באמצעות גלגלת עשויה קריסטל. מאחור יש מסך שליטה נוסף בגודל "8 וצמד מסכים בגודל "12.6.
מה עוד? רשימת הפינוקים ארוכה מאוד וכוללת פריטים כגון בקרת אקלים עם ארבעה אזורים נפרדים, חימום וקירור למושבים הקדמיים והאחוריים, "צעיף" חימום במושבים, משענות יד מחוממות ודלתות רכב שנפתחות בלחיצת כפתור בלבד (המוטמע בקורות החיצוניות או בשלט). למערכת השמע של AKG יש 38 רמקולים בתא הנוסעים ויכולת שיחה בטלפון בהתאם למיקום ברכב. רגע, יש גם שלושה רמקולים חיצוניים לטובת צלילי נסיעה.
בקאדילק מציינים כי הסלסטיק תצויד בכל החומרה הדרושה לנהיגה אוטונומית Ultra Cruise, עם עדכונים מהענן (Over the air) בשנת 2024. כחלק מאותן יכולות אוטונומית, הרכב מסוגל לבצע חניה אוטומטית (במקביל ובניצב) בין אם הנהג נמצא ברכב או מחוצה לו ואף להוציא את הרכב ממקום החניה.
מה אנחנו חושבים: קאדילק של העשורים האחרונים מנסה - בהתמדה ראויה לציון - להתמודד עם סוללת מותגי היוקרה הגרמניים. על הכביש אין לה במה להתבייש, אבל נתוני המכירות אינם מחמיאים לה ובאירופה היא אינה מצליחה להתרומם. בהתאם, גם את המעבר לחשמל היא עושה באופן איטי יחסית לטריו המוזכר, ובעיקר מול מרצדס היא מדשדשת הרחק הרחק מאחור.
אלא שדרישות השוק הביתי של קאדילק שונות מאלו של האירופים, החשמל עדיין אינו שולט ודגמים עם מנועי בעירה פנימית כמו ה-CT4 וה-CT5 או XT6 ואסקיילד עדיין מהווים מקור רווח נאה גם לשנים הקרובות. כך שלמרות שהיא מוכרת כיום מחצית מכפי שמכרה לפני שני עשורים, מצבה בשוק הביתי לא רע.