בקצרה:
  • הסופר-מיני וגרסת הפנאי שלה עודכנו והגיעו אלינו
  • וגם התייקרו, ולא ישווקו עם תיבה ידנית חסכונית וזולה
  • ואנחת רווחה: אין צורך במערכת מובילאיי מקומית
חצי שנה לאחר שסיאט איביזה וארונה המעודכנות נחשפו, מתחילה היבואנית המקומית לשווק אותן בישראל. בתפריט: עדכוני עיצוב קלים, תא נוסעים משודרג, מערכות בטיחות מורחבות וגם התייקרות של כמה אלפי שקלים.
העדכונים העיצוביים באיביזה כוללים תאורת לד מלאה כסטנדרט, עיצוב מעודכן לבתי פנסי הערפל, חישוקים בעיצוב חדש וכיתוב שם הדגם על דלת תא המטען, בדומה לקו הדגמים העדכני של היצרן הספרדי.
רכב הפנאי ארונה המבוסס על האיביזה עבר שינוי מעט יותר משמעותי, עם פגוש חדש ופנסי ערפל עגולים בסמוך ליחידות התאורה הראשיות, גימורי כרום בסבכה הקדמית וגימור כסוף לחלקו התחתון של הפגוש לטובת מראה קשוח מבעבר.
השינוי בפנים משמעותי יותר בשני הדגמים. חלקה העליון של הקונסולה חדש לגמרי ובמרכזו מסך מגע גדול מבעבר - "8.25 במקום "6.5 בגרסאות "רפרנס" ו"סטייל" של האיביזה, ו-"9.2 במקום "8 בגרסאות FR המהודרות יותר של שני הדגמים. פתחי המיזוג בצדדים הפכו עגולים ובנוסף יש גלגל הגה חדש.
האיביזה תוצע כבעבר עם מנועי בנזין מוגדשים בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס), או 1.5 ליטר (150 כ"ס) עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. בארונה ישווק לצד המנוע הקטן גם המנוע הגדול יותר, שלא נמכר עד כה. באותו עניין, איביזה עם תיבת הילוכים ידנית ששווקה אצלנו בעבר ונחשבה לתמורה מצוינת למחיר (80 אלף שקל), המשווקת באירופה בשתי גרסאות הספק (80 או 95 כ"ס) ועם תג-מחיר נמוך משמעותית, לא תגיע יותר.
השדרוג המשמעותי ביותר בתחום האבזור הוא הוספת מערכת מקורית לתיקון סטיה מנתיב בשני הדגמים, שתייתר את הצורך בהתקנה מקומית של מערכת "מובילאיי". גרסאות הבסיס של האיביזה זוכות גם לקישוריות אנדרואיד-אוטו ואפל-קארפליי שלא הוצעה עד כה, בגרסת ה-FR נוספו חיישני חניה מלפנים ומצלמת רוורס. הארונה זוכה גם לתוספת של טעינה אלחוטית לסלולארי.
ולהתייקרות. גרסאות ה-1.0 ליטר של האיביזה התייקרו ב-2,000 עד 2,500 שקל, ומחירן יתחיל ב-97 אלף שקל. גרסת ה-1.5 ליטר התייקרה ב-5,000 שקלים ומחירה יעמוד על 125 אלף שקל. הארונה רשמה התייקרות של 2,000 שקל בשתי רמות הגימור של המנוע הקטן, ומחירן יתחיל מעתה ב-117 אלף שקל. עם המנוע הגדול היא תעלה 135 אלף שקל.

לדגמי סיאט איביזה וארונה בקטלוג iCar