בקצרה:
  • הונדה מרחיבה את היצע האירופאי בשלושה דגמים
  • אחד לפנאי, שני קטן וחשמלי והשלישי קומפקטי-היברידי
  • ביבואנית המקומית לא יודעים לעדכן על שיווק מקומי
6 צפייה בגלריה
 הונדה e_Ny1 - תוספת מעניינת ומבורכת
 הונדה e_Ny1 - תוספת מעניינת ומבורכת
הונדה e_Ny1 - תוספת מעניינת ומבורכת
סופ"ש חגיגי לענקית הרכב היפנית. יצרנית הרכב הוותיקה (1948) הכריזה בסוף השבוע האחרון על שורת חידושים, האמורים לסייע לה לחזור להיות שחקנית משמעותית בשוק הרכב האירופי. כל החידושים נוגעים לדגמי פנאי: דור חדש לרכב פנאי מוכר (CR-V) עליו דיווחנו אתמול, ושניים קומפקטיים - אחד מהם קטן (וחשמלי).
המעניין ביותר הוא דגם פנאי קטן חדש וחשמלי בשם e:Ny1. למעשה, גרסה חשמלית של HR-V המוכר. הונדה אמנם לא פרסמה מפרט טכני של הדגם החדש, אך נראה כי זו גרסה אירופית לדגם שהושק בסין לפני שנה בדיוק תחת השם e:NS1, ועליו יש מעט מידע.
יש אם כך לשער כי ל-e:Ny1 בסיס גלגלים של 261 ס"מ ומרכב באורך של 439 ס"מ ורוחב של 179 ס"מ. הונדה מצהירה כי הדגם החדש נשען על פלטפורמה עצמאית (e:N Archtecture F), אולם לפי דיווחים מדובר בהתאמה של פלטפורמת ה-HR-V - כולל סוללה גדולה הבולטת באופן בוטה מקו הגחון של הרכב.
על מערכת ההנעה נמסר מידע חלקי. הונדה ציינה כי למנוע החשמלי הספק של 204 כ"ס ןטווח נסיעה של עד 412 ק"מ, אך טרם פורסמה קיבולת האנרגיה של הסוללה. עוד עולה כי הגרסה האירופית מצוידת בסוללה הגדולה שזמינה עם הדגם, בקיבולת 68.8 קוט"ש. הונדה מצהירה כי זמן טעינת הסוללה (טעינה מהירה) מ-10% ל-80% אורך 45 דקות - הספק טעינה נמוך יחסית.
סביבת הנהג דומה, כצפוי, לזו של HR-V. בשונה ממנו, זו של e:Ny1 כוללת מסך מרכזי בגודל "15.1 ובלוח מחוונים דיגיטלי (שגודלו לא נמסר) השונה במבנהו ביחס ל-HR-V.
הדגם הנוסף עונה לשם ZR-V, דגם פנאי קומפקטי חדש המתמקם מתחת ל-CR-V. האות Z בשם הדגם מתייחסת לפנייה לקהל בן דור ה-Z, כך הונדה. גם כאן, זו אינה הפעם הראשונה בה נראה הדגם, שכן גם ה-ZR-V הושק בסין לפני שנה. הדגם החדש נשען על רצפת הסיוויק וה-CR-V העכשוויים (Honda Architecture), אך הוא צנוע מידות יחסית, עם בסיס גלגלים באורך 265.5 ס"מ, אורך מרכב של 457 ס"מ ורוחב של 184 ס"מ.
באירופה יוצע הדגם רק עם מערכת הנעה היברידית החזקה יותר, המבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר - בדומה לזאת המשרתת את סיוויק ואת CR-V. למערכת שני מנועים חשמליים, כאשר הגדול והחזק יותר (183 כ"ס) אחראי להנעת הרכב. מנוע הבנזין (142 כ"ס, מחזור אטקינסון) מיועד לטעון את הסוללה הקטנה, אבל משתלב בתנאים מסוימים (ובכל מקרה מעל 65 קמ"ש) באמצעות מפצל-כוח (eCVT).
מה אנחנו חושבים: הונדה הייתה שרויה במשך שנים בקיפאון הנובע מתהליכי קבלת החלטות איטיים מדי בעידן החשמלי, כך לפחות נראה, אם כי יתכן ומדובר בשיקולים אסטרטגיים שונים, שכן הונדה היא בכל זאת מיצרניות מנועי הבעירה הפנימית הגדולות בעולם. התוצאה בכל מקרה ברורה ומתבטאת בנתוני המכירות המאכזבים בשנים האחרונות.
אבל כעת נראה שהונדה מתחילה להאיץ בחזרה. הרצון להשתלב בשוק הסיני מדרבן את היצרנית להציג דגמים חדשים - שבהמשך מגיעים גם לאירופה. הדגמים החדשים פונים לפלחי השוק הפופולריים ביותר, כך שהפוטנציאל גדול. עכשיו נשאר שהדגמים יגיעו גם לישראל ויעוררו מחדש את המותג הרדום, שמוכר כיום כמה מאות מכוניות בשנה בלבד.