בקצרה:
  • מעכשיו ישווק פולקסווגן טיגואן עם מקום לשבעה
  • ביצועים משופרים, אבזור עשיר, ותוספת של 10,000 שקל
  • גרסת כניסה בסיסית יותר תצטרף בתחילת 2022
ארבע שנים לאחר שהוצג נוחת בישראל פולקסווגן טיגואן "אולספייס" - גרסת שבעה מושבים ארוכה לטיגואן המוכר - לאחר מתיחת פנים שעבר לפני כחצי שנה. בשלב זה הוא ישווק בגרסה אחת בלבד, עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש והנעה כפולה ובמחיר של 230 אלף שקלים, 10,000 שקלים יותר מהגרסה הקצרה. בתחילת השנה הבאה תצטרף להיצע גם גרסת הנעה קדמית עם מנוע צנוע בנפח 1.5 ליטרים. אם ישמר פער המחירים בין שתי גרסאות המרכב, מחיר הגרסה הבסיסית יעמוד על כ-185 אלף שקלים.
לטיגואן הארוך יש תוספת של כ-22 ס"מ לאורך ו-11 ס"מ בבסיס הגלגלים. בסך הכל הוא נמתח לאורך של 473 ס"מ (ארוך במעט מסקודה קודיאק) ועם בסיס גלגלים של 279 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 230 ליטרים בלבד כאשר כל המושבים בשימוש, אך בקיפול השורה השלישית מתקבל תא מטען בנפח 700 ליטרים.
מנוע ה-2.0 ליטרים שמוכר גם מהטיגואן הרגיל - וכן מהאח סקודה קודיאק - מספק 190 כ"ס. תיבת DSG כפולת-מצמדים עם שבעה הילוכים מעבירה את הכוח לכל הגלגלים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות, שלוש עשיריות יותר מהקצר.
בשלב זה ישווק הטיגואן ברמת אבזור אחת תחת השם "אלגנס פרימיום". המפרט כולל בין היתר מסך מולטימדיה בגודל "8, לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית, בולמי זעזועים אדפטיביים, תאורת לד מלפנים ומאחור, טעינה אלחוטית לסלולרי, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות, וו גרירה מקורי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי "19 ומושבי עור עם כיוון חשמלי, אוורור וזכרונות. מפרט הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות ומערכת לחניה אוטומטית.
בתשעת החודשים הראשונים של 2021 נמסרו בישראל 828 יחידות בלבד של פולקסווגן טיגואן, לעומת כ-3,800 יחידות של סקודה קודיאק. יש להניח כי גרסת השבעה מושבים של הטיגואן תסייע לצמצם את הפער.

לעמוד פולקסווגן טיגואן באתר iCar