נהיגה אוטונומית ברמה 4, ללא מגע ים אדם כלל ברחובות ירושלים. מובילאיי, יצרנית מערכות הבטיחות והסיוע לנהיגה הישראלית שנרכשה על ידי אינטל, חשפה היום (ג') סרטון ובו היא מציגה כ-40 דקות של נהיגה אוטונומית לגמרי, ללא התערבות נהג, ברחובות ירושלים.
את הסרטון, שלדברי מובילאיי לא נערך ומייצג נאמנה התנהלות של רכב הסעה (רובו-טקסי) אוטונומי, מלווה בקולו יוהאן יונגווירת', סגן נשיא חטיבת שירותי ההסעה של מובילאיי - "ניידות כשירות", Mobility as a service. בהתאם, הרכב עוצר מדי פעם ומדמה בכך איסוף נוסעים הממתינים לו ברחובות העיר בשעת ערב דלילה יחסית בתנועה.
2 צפייה בגלריה
לא עוצרת להולך רגל מסתכן
לא עוצרת להולך רגל מסתכן
לא עוצרת להולך רגל מסתכן
(מובילאיי)
במובילאיי מסבירים כי בסרטון הנוכחי, החמישי במספר הסרטונים הלא-ערוכים שהיא מפרסמת ואשר מציגים את יכולות מערכות החברה, מוצג לראשונה "מיזוג חיישנים בשתי מערכות חישה. הראשונה מבוססת על מידע המגיע מ-11 מצלמות שונות, חלקן רחבות זווית במיוחד והאחרות בעלות רזולוציה גבוהה, האחרת נעזרת ברדאר ולידאר. מובילאיי מציינת כי השתיים אינן משלימות זו את זו, אלא משמשות כגיבוי האחת לאחרת.
בחברה הישראלית אומרים כי "הרכב האוטונומי של מובילאיי מבצע תמרוני נהיגה מורכבים למרות תנאי תאורת לילה קשים ותמרורי דרך מורכבים", ומתגאים בכך ש"הנהיגה האנושית של הרכב האוטונומי נראית נורמלית להפליא, והוא מצליח להתמודד עם תמרונים מאתגרים ללא כל היסוס... משתלב עם נהגים אנושיים בעת ביצוע פנייה שמאלה בצומת לא מרומזר... מנווט בצורה בטוחה ומוצלחת סביב הולכי רגל החוצים את הכביש שלא במעבר חציה... מתמודד בצורה חלקה עם תמרונים בלתי חוקיים של נהגים אחרים... מנווט סביב כלי רכב החוסמים את הנתיב" ועוד.
2 צפייה בגלריה
  לא מאפשרת לחצות
  לא מאפשרת לחצות
לא מאפשרת לחצות
(מובילאיי)
הסרטון הלא ערוך מציג אמנם מספר תמרוני נהיגה מרשימים שגם נהג מהשורה היה מתקשה בהם, אך באותה עת חושף גם מספר בעיות ברורות עימן המערכת אינה מתמודדת בהצלחה. החל מהולכי רגל שאינם מכבדים את החוק וחוצים באור אדום, מבלי שהרכב יעצור או אפילו יאט כאשר הוא מתקרב אליהם, דרך תנועה מהוססת בכבישים צרים ותיקוני היגוי תכופים, מניעת השתלבות של אוטובוס מאותת ואף סטיה לא ברורה בין נתיבים בעת ניסיון עקיפה.
במובילאיי אומרים כי מערכת "True Redundancy" שאחראית על ניהוג הרכב "הינה אבן דרך מרכזית בשירות הרובו-טקסי של מובילאיי, המתוכנן לפריסה בהמשך השנה בגרמניה ובישראל" לאחר השלמת תהליך קבלת היתרים ואישורים רגולטוריים בשתי המדינות. נקווה כי עד אז המערכת תהיה מעט יותר מתחשבת בהולכי רגל.