בקצרה:
  • טויוטה תשווק כאן ג'יפון עירוני קטן
  • עם מנוע ליטר ותיבה רציפה במקום רובוטית
  • איבזור הבטיחות נדיב מהמקובל
2 צפייה בגלריה
טויוטה אייגו
טויוטה אייגו
טויוטה אייגו
מכירה מוקדמת של טויוטה אייגו X החלה היום (ב'). מכונית המיני העירונית, יורשת האייגו המקורית - שהייתה תוצר שת"פ היסטורי עם PSA (פיז'ו 108, סיטרואן C1) - קורצת כעת לעולמות הפנאי עם מראה הרפתקני יותר ותג-מחיר גבוה משמעותית ממתחרותיה הקודמות, קיה פיקנטו ויונדאי i10. עם זאת, היא זולה כך ב-6,000 שקלים מהמתחרה הישירה היחידה, סוזוקי איגניס. על רקע בעיות מלאי שמכות בכל שוק הרכב המקומי, בטויוטה מבטיחים כי המזמינים כעת יקבלו את רכבם בסוף חודש אפריל, או בתחילת חודש מאי.
2 צפייה בגלריה
טויוטה אייגו
טויוטה אייגו
טויוטה אייגו
האייגו X המיוצרת בצ'כיה מבוססת על פלטפורמת GA-B של טויוטה עליה מבוססת גם היאריס העדכנית. בהתאם, מידותיה של האייגו X שונות מהותית. האורך צמח ב-23.5 ס"מ (370 ס"מ), לרוחב נוספו 12.5 ס"מ (174 ס"מ) והיא גבוהה ב-5 ס"מ (151 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-9 ס"מ מאייגו רגילה - 243 ס"מ. נפח תא המטען לעומת זאת עומד על 231 ליטרים בלבד, נתון מקובל למכונית מיני.
למרות הצמיחה הניכרת בממדים, המנוע נותר זהה לאייגו היוצאת: שלושה צילינדרים, ליטר, 72 כ"ס ותאוצה של 14.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. ההבדל: הדור היוצא שווק עם תיבת הילוכים רובוטית, בעוד האייגו X מצוידת בתיבת הילוכים רציפה.
היבואנית תשווק אותה כאן בשתי רמות גימור. "פיור" בסיסית (94 אלף שקל) עם מערך מולטימדיה מקורי הכולל מסך "8 וקישוריות לאנדרואיד ואפל, מצלמת רוורס וצמד חלונות חשמל (אחוריים נפתחים עדיין לכדי חרך בלבד). גרסת "פולס" (99 אלף שקלים) מוסיפה חישוקים קלים, פנסי ערפל קדמיים, צביעה שחורה לגג, מנופי שליטה מההגה על תיבת ההילוכים וריפודים בשילוב צבע הרכב. לשתי הגרסאות מידת צמיגים חריגה: חישוק גדול מהמקובל ("17) אך צמיג ברוחב 175 מ"מ בלבד.
אבזור הבטיחות נדיב במיוחד וכולל שש כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, מערכת לשמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות ומערכת זיהוי תמרורים.

לעמוד טויוטה אייגו X באתר iCar