בקצרה:
  • ספינת הדגל החשמלית של אודי תוצג רק ב-2024
  • אודי תנצל את הזמן לשיפור מערכות
  • סביבת נהג צפויה להיות מהפכנית
אודי A8 הבאה תנסה לצמצם את הפער ממרצדס וב.מ.וו שהתייצבו כבר עם חשמליות, בעזרת סוללה ענקית, טווח בהתאם ומכלולים בדגש על יכולת דינמית. אלא שעוד חזון למועד. באודי, כמו בפולקסווגן בכלל, מתעוררים מאוחר. הדור הבא של A8 צפוי לצאת לאור רק ב-2024, כשנתיים-שלוש לאחר חשיפת המתחרות הגדולות. כך מדווחת התקשורת הבריטית.
ממה שידוע עד כה, ספינת הדגל הבאה של אודי תישען על פלטפורמת PPE, שהוצגה לפני כשנתיים בתערוכת מינכן (ספטמבר 2021) תחת השם גרנדספר (Grandsphere) - אז עם מבנה סדאן-קופה, הצפוי להיות גם בדגם הסדרתי.
דגם התצוגה נשא אז שני מנועים חשמליים בהספק 720 כ"ס שחוברו לסוללת 120 קוט"ש. מערכת ההנעה הזו הבטיחה זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות וטווח נסיעה של 720 ק"מ. סוללה במתח 800 וולט והספק טעינה שמגיע ל-270 קילוואט יהיו אף הם. נזכיר כי פלטפורמת PPE מאפשרת היגוי אחורי בזווית של עד 5 מעלות ודיפרנציאל אחורי מוגבל-החלקה - רכיבים שצפויים להוסיף ליכולת הדינמית של הדגם.
ה-A8 תציע כנראה גם טכנולוגיה אוטונומית מתקדמת. בעבר הבטיחה רמה 4, במציאות זו תהיה לכל היותר רמה 3, אף היא מיושמת היום רק במקרים מאוד נדירים. אך סביבת הנהג תהיה נקיה ממתגים, והפעלת המערכות השונות תתבצע - לפחות כאופציה - באמצעות מערכת מציאות רבודה (AR).
לסיום, הבחירה של אודי להתעכב עם הצגת ספינת דגל חשמלית אינה רק שלילית. היא כן תאפשר לה לעמול על טכנולוגיה עצמאית שהמתחרות אינן מציגות בינתיים. מצד שני, עד שהיא תעלה על הכביש עשויות המתחרות כבר לעדכן את דגמיהן שהושקו מוקדם יותר, ותדמיתית זה אינו מהלך מוצלח במיוחד. במילים אחרות, הצרות של קונצרן פולקסווגן, בדגם אחד.