בקצרה:
  • ג'טור טראוולר הוא רכב כביש שטח קשוח מסין
  • מזכיר מאוד את לנד רובר דיפנדר וגם קצת פורד ברונקו
  • שיווק מקומי נמצא בבדיקת יבואנית צ'רי
שטח סיני: ג'טור, החטיבה ייעודית של צ'רי לרכבי פנאי ושטח, חשפה תמונות ופרטים ראשונים על הטראוולר, שיערוך הופעת בכורה בתערוכת שנחאי בעוד כחודש וחצי עבור השוק הסיני. העיצוב שואב השראה (בלשון המעטה) לא מקרית בעיקר משני רכבי שטח מפורסמים. החזית מזכירה (מאוד) את פורד ברונקו, בעוד המרכב ובעיקר האחוריים מזכירים את לנד רובר דיפנדר העדכני. סביבת הנהג לעומת זאת מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע ענק ובורר הילוכים בצורה מצערת.
מה אנחנו יודעים: כבסיס תשמש הפלטפורמה העדכנית של צ'רי (מכונה Kunlun) ומשרתת דגמים נוספים של המותג, עם מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור. הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין מנועי בנזין מוגדשים עם ארבעה צילינדרים (1.6 ליטר) ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, או 2.0 ליטר עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
בנוסף תוצע גם גרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע חשמלי למנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר. עוד לא ברור האם הנעה כפולה תוצע בכל הגרסאות או רק במנוע הגדול, אך בכל מקרה נראה שהיא תהיה ללא הילוך כוח.
מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב הסינית הוכיחה כי המעבר להנעה חשמלית אפשרה להם לסגור פערים מול יצרניות ליבה בתעשיית הרכב, ולעיתים אפילו להתעלות עליהן. אבל לסינים זה לא מספיק, והיצרניות המקומיות רוצות להתמודד בזירות נוספות של שוק הרכב, לרבות יוקרה, רכבי שטח ואפילו טנדרים. התמודדות לא קלה, אבל אם יצליחו לחקות את כניסתם לקטגוריות רכבי הפנאי למשל, ההצלחה תהיה מובטחת.
על הנייר נראה הטראוולר כמו רכב סופר מעניין, בעיקר בזכות העיצוב המרשים וסביבת הנהג המודרנית. כדי לדעת יותר על יכולותיו והפוטנציאל שלו, ניאלץ להמתין לפרסום פרטים מלאים. ואולי אלה יגיעו כשתהיה החלטה אם להביאו ארצה. לטעמנו, עם פוטנציאל לא רע בכלל.