בקצרה:
  • שורת חידושים בדגמי החשמל של MG הסינית
  • ה-ZS שהיה הנמכר מסוגו ב-2020 יציע טווח משופר
  • ההשקה בישראל של שלושת הדגמים - עד מרס 2022
לפני למעלה משנה הציגה MG את מתיחת הפנים לגרסת הבנזין של ה-ZS, רכב הפנאי הקטן שכיכב אשתקד בגרסתו החשמלית בטבלת המכירות. כעת מגיע העדכון גם לגרסה עם הסוללות, כשעיקר העניין בטווח משופר משמעותית. לצדו נחשפה גרסת הנעה אחורית לרכב הפנאי מארבל R, וכן נחשפו פרטים נוספים על גרסה מעודכנת ל-MG 5 - משפחתית-סטיישן חשמלית. מהיבואנית נמסר כי השלושה צפויים לעלות ארצה לקראת סוף הרבעון הראשון של 2022.
מתיחת הפנים של רכב הפנאי החשמלי של MG, המוכר היטב לקהל הישראלי, דומה לזו שעברה גרסת הבנזין. עם שינויי מראה בעיקר בחזית הרכב, כעת עם סבכה קדמית אטומה המשתלבת עם הפגוש, אשר החליפה את גריל "היהלומים" שמופיע בדגם הנוכחי. בנוסף, יחידות התאורה הפכו צרות יותר. בתא הנוסעים ניתן לפגוש בסוללת מתגי שליטה על בקרת האקלים ומערכת השמע, ובמערכת הפעלה משופרת למסך המולטימדיה, שגדל מ-"8 ל-"10.1.
שיפור מהותי יותר חל בטווח הנסיעה. במקום סוללת 45.6 קוט"ש שזמינה כיום, ומאפשרת טווח תיאורטי מירבי של 263 ק"מ בלבד, יוצעו בעתיד שתי גרסאות עם סוללה גדולה יותר. בשלב ראשון תוצע גרסת Long Range עם סוללת 72 קוט"ש שתספק לפי ההבטחה טווח חשמלי מרשים של 439 ק"מ. בהמשך תצטרף גם גרסת Standard Range עם סוללת 51 קוט"ש וטווח נסיעה של 318 ק"מ.
בנוסף שופרה מהירות הטעינה, ללא קשר למטען פנימי של 11 קילוואט. טעינה ביתית מלאה תארך 10.5 שעות בגרסה עם הסוללה הגדולה, טעינה מהירה תתאפשר מעתה בקצב מרבי של 100 קילוואט (50 בדגם הנוכחי) ותימשך 42 דקות.

ועוד שניים

לצד מתיחת הפנים ל-ZS נחשפה גם גרסה בסיסית לרכב הפנאי מארבל R שהוצג מוקדם יותר השנה. גרסה עם הנעה אחורית והספק של 180 כ"ס, שתצטרף לגרסת ההנעה הכפולה שמציעה 288 כ"ס. לשתי הגרסאות סוללת 70 קוט"ש זהה, כך שהפחתת ההספק בגרסה החדשה מאפשרת להגדיל את טווח הנסיעה מ-370 ל-402 ק"מ.
החשמלית השלישית שהוצגה היום במלואה היא משפחתית-סטיישן בשם EV 5, רכב ותיק יחסית שזכה למתיחת פנים, עם עיצוב אווירודינאמי מבעבר וחתימת אור חדשה ליחידות התאורה. המנוע החשמלי יספק של 156 כ"ס, ואילו סוללת 61.1 קוט"ש תאפשר נסיעה למרחק של 400 ק"מ. בהמשך תוצע גם גרסה עם סוללה קטנה יותר, בקיבולת של 50.3 קוט"ש שתספק טווח מירבי של 320 ק"מ.