בקצרה:
  • לפני פחות משנה חתמו רנו וג'ילי על שת"פ
  • ב-2024 הוא יתבטא בדגם פנאי חדש
  • יגיע לישראל (אולי) בעוד כשלוש שנים
1 צפייה בגלריה
רנו-ג'ילי:  בינתיים, רק צללית
רנו-ג'ילי:  בינתיים, רק צללית
רנו-ג'ילי: בינתיים, רק צללית
בתחילת 2022 חתמו קבוצת רנו (באמצעות החטיבה הקוריאנית, רנו-סמסונג) וקונצרן ג'ילי על הסכם שיתוף פעולה בתחום מנועי הבעירה הפנימית כולל יחידות היברידיות, פלטפורמות מתקדמות, עיצוב ושיווק עבור השוק הקוריאני, בו שולט כיום קונצרן יונדאי-קיה.
וכבר עתה חושפת רנו קדימון לרכב פנאי חדש ומסוגנן שתוכנן ועוצב בדרום קוריאה, וצפוי לחשוף את שפת העיצוב החדשה שתשמש גם את הדגמים הבאים. הדגם מבוסס על פלטפורמת CMA של ג'ילי-וולוו, המשמשת מספר דגמי ג'ילי ו-Lynk & Co כמו-גם וולוו XC40 ופולסטאר 2 שהגיעו לאחרונה ארצה. הדגם החדש עוד נמצא בשלבי פיתוח, כך שעוד מוקדם לנבא אם יגיע לישראל. נראה כי גם אם כן, זה לא יקרה לפני 2025.
יש לציין כי זו אינה הפעם הראשונה בה דגם של רנו המוכר בשווקים נוספים בעולם, מיוצר בקוריאה. רנו פלואנס למשל שהגיעה אלינו מטורקיה יוצרה גם במפעל הקוריאני תחת השם רנו-סמסונג SM3. הדור הראשון של הקולאוס הגדול מוכר שם כ-QM5 וכך גם הדור השני שלו (QM6), שניהם הגיעו ארצה. אחרונה חביבה היא רנו ארקנה, המיוצרת באותו מפעל בדיוק ומוכרת בשוק הקוריאני כ-XM3.
מה אנחנו חושבים: רנו הייתה בעבר אחת היצרניות המקוריות והנועזות בתעשיית הרכב, אך בשנים האחרונות עברה מספר טלטלות. החל בסאגה הבלתי נתפסת בה הואשם המנכ"ל המפורסם קרלוס גוהן בעברות הונאה, ועד מערכת יחסים שברירית עם ניסאן.
החלפתו של גוהן ב-2020 על-ידי לוקה דה מאו הזניקה את רנו לתהליך הבראה מקיף תחת השם Renaulution, במסגרתו שודרג קו הדגמים ונחתמו הסכמי שת"פ שהקלו על מחלקות המחקר והפיתוח וחסכו בעלויות. הבולט שבהם ללא ספק הוא עם ג'ילי הסינית שמסתמנת ככוח עולה בתעשייה העולמית. ואלה חדשות טובות ליצרנית הצרפתית.