בקצרה:
  • ה-WRX שומרת על מנוע בנזין מוגדש והנעה כפולה
  • עם יותר אבזור ומערכות בטיחות מתבקשות
  • עדיין לא ברור אם תגיע לישראל בעתיד
החמישית במספר: זהו דור חמישי לגרסת הביצועים של המשפחתית מבית סובארו, שהוצגה לראשונה על בסיס האימפרזה לפני כמעט שלושה עשורים. אז כרפליקת ראלי חוקית לכביש הציבורי, עם יכולת פנומנלית ופוטנציאל להביך כל מכונית אחרת בכביש תובעני.
כמו כל קודמותיו, גם הדור החמישי במספר משתמש במנוע בנזין מוגדש, הפעם 2.4 ליטר מוכר מהאיבולטיס עם 271 כ"ס, 3 כ"ס בלבד יותר ממנוע 2.0 ליטר בדגם היוצאת. על העברת הכוח לגלגלים אחראית תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה עם "כיול ספורטיבי" מהיר במיוחד (העלאה ב-30%, הורדה ב-50%) והנעה כפולה קבועה כמובן. נתוני ביצועים טרם פורסמו.
לכביש ולכורכר: את הבסיס מעניקה הפלטפורמה הגלובאלית העדכנית של סובארו, קשיחה יותר ובעלת מרכז כובד נמוך יותר. יש מערכת היגוי שונה, מערך המיתלים כוייל מחדש ומהלך המתלה ארוך יותר כדי לסייע בשיכוך בדרכים לא סלולות. מעניין לציין: נוספה אופציה לבולמי זעזועים אדפטיביים.
המראה התעדכן אך נושא עדיין את אחד מסימני ההיכר הבולטים של הדגם - כונס אוויר למצנן הביניים במרכז מכסה המנוע. את הכנף האחורית אדירת הממדים מותירה סובארו כנראה ל-STI, גרסת הביצועים הקיצונית, שתוצג בעתיד. במפתיע יש פסי הגנה סביב למרכב, אלמנט עיצובי שמקובל דווקא ברכבי פנאי.
תא הנוסעים נראה מודרני יותר, בעיקר הודות למסך מגע ענק במרכז הקונסולה ("11.6). מערכות הבטיחות האקטיביות כוללות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, אבל רק בגרסאות עם תיבת הילוכים אוטומטית.
מה אנחנו חושבים: סובארו שומרת על אותו מתכון בן שלושה עשורים ב-WRX החדשה, שתהיה ככל הנראה האחרונה ללא חיבור לשקע. בתקופה בו תעשיית הרכב פונה יותר ויותר להנעה חשמלית נקייה מזיהום מצד אחד, ולניתוק הנהג מהשליטה במכונית באמצעות מערכות אוטונומיות מצד שני, צריך להוריד את הכובע בפני היצרנית הקטנה שממשיכה לשווק משפחתית ביצועים כמו פעם, בשונה מהמתחרה הגדולה מיצובישי שהפסיקה זה מכבר את ייצור הלאנסר איוו. עכשיו נותר רק לקוות שהיבואנית המקומית תחליט להנחית אותה אצלנו, שכן בינתיים זה לא נראה כך.