בקצרה:
  • סיאט לאון הופכה לקופרה, אבל רק במראה
  • המנועים ותיבות ההילוכים זהים לסיאט לאון FR
  • על הדרך התייקרה ב-19 עד 27 אלף שקל
ללכת עם ולהרגיש בלי: קופרה, חטיבת הביצועים של סיאט, תשווק את הלאון המשפחתית בגרסאות בסיס, עם מנועים זהים לאלו המוצעים בסיאט לאון הרגילה. שינויי העיצוב כוללים פגושים, חישוקים וכמובן סמלי המותג המייצרים מופע דומה לקופרה לאון האמיתית, בעוד שבתא הנוסעים יש הגה מחומם, מושבים תומכים יותר ונוסף משטח טעינה אלחוטי.
השאר נותר ללא שינוי לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע בגודל זהה ("10) לסיאט לאון FR הבכירה, וכך גם במקרה של מערכות הבטיחות הכוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. השינוי העיקרי הוא למערכת המיתלים הכוללת בולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים קשיחות משתנה.
יותר כסף, פחות ביצועים: כאמור מערכות ההנעה זהות לאלו שהוצעו בלאון הרגילה עם מנועי 4 צילינדרים בנזין מוגדשים בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס (175 אלף שקל, 19 אלף שקל יותר) או 2.0 ליטר עם 190 כ"ס (193 אלף שקל, 27 אלף שקל יותר), בחיבור לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית בשני המקרים. למרות השיוך לחטיבת הספורט, הביצועים דווקא איטיים יותר במנוע הקטן עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות (0.3 שניות יותר) ככל הנראה בגלל עליה קלה במשקל העצמי בעוד במנוע הגדול הם נותרו ללא שינוי (7.2 שניות).
מה אנחנו חושבים: על המיתוג החדש - ותוספת אבזור - של הלאון דורשת יבואנית סיאט תוספת מחיר משמעותית בהשוואה לסיאט לאון הרגילה ששיווקה הופסק בינתיים, ללא כל השפעה על הביצועים ואם יש, היא לא לטובה. למי שמעוניין רק בפוזה זה יספיק, שכן הקופרה נראית טוב יותר. למי שמחפש גם יכולת מתחת לכסות, זה עשוי לגרום אכזבה. המהלך השיווקי מובן כאן, אבל אפשר וצריך היה לבצע אותו במקביל לשיפור יכולת. לקופרה יש את הכלים לעשות זאת.