בקצרה:
  • האקסנט האפרורית זוכה למראה מודרני
  • מנוע טורבו חדש יציע 160 כ"ס
  • השיווק בישראל יעצר לקראת סוף השנה
לא בשבילנו: יונדאי חושפת בהודו תמונות ופרטים ראשונים של האקסנט החדשה, נאה ומרשימה מקודמתה ועם מנועי טורבו חזקים מבעבר. אלא שהיא לא צפויה לעבור תקינה אירופית ולכן לא תגיע לישראל. המשמעות היא כי לקראת סוף השנה הנוכחית תסיים יבואנית יונדאי את שיווק הדור הנוכחי ובכך יסתיים רצף של כמעט 30 שנה שבהן שווקה כאן המשפחתית הקטנה.
האקסנט, המכונה ורנה (Verna) בשוק ההודי, תוצג באופן מלא רק בעוד כחודש - אך מהאיורים שכבר פורסמו ברור כי העיצוב עבר עדכון משמעותי, עם חזית עדכנית בעלת פס תאורה רוחבי שמזכיר את הקונה החדש והסטאריה. לפגושים ולסבכה הקדמית מראה זוויתי ואגרסיבי, ואילו מהצד היא נראית מעט כאלנטרה עם קו מותניים חד ושמשה אחורית משתפלת. גם יחידות התאורה האחוריות מזכירות את אלו של האחות הגדולה.
האקסנט החדשה תשווק בשוק ההודי עם שתי יחידות הנעה בשלב ראשון. מנוע 1.5 ליטרים אטמוספרי שמוצע בהודו גם בדור היוצא, עם הספק של 115 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או רציפה, או מנוע בנזין מוגדש בנפח זהה, בהספק שצפוי לעמוד על 160 כ"ס ובשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.
מה אנחנו חושבים: האקסנט אף פעם לא היתה המוצר המרשים ביותר באולמות התצוגה של יונדאי אך זכתה כאן להצלחה מסחררת בזכות מכירות בהיקפים גדולים לציי הרכב, שנהנו כמובן מהנחות נדיבות. אבל הדור היוצא לא עומד ברף המקובל כיום בשוק הרכב המקומי. מבחינת יחידות ההנעה, אך בעיקר בשל המחסור במערכות בטיחות אקטיביות.
דווקא הדור החדש, עם עיצוב מרשים ומנועים חזקים, היה עשוי לשפר סוף סוף את התדמית העממית מדי של האקסנט. אך את זה הוא יעשה כנראה במדינות אחרות. את המלאכה יעשו כאן דגמים אחרים, מוצלחים יותר.