בקצרה:
  • ניסאן מציגה דור חדש למכונית הקופה המפורסמת
  • עם V6 בנזין, טורבו, 400 כ"ס והנעה אחורית
  • לא תשווק באירופה, כן תגיע אלינו בסוף השנה הבאה
השביעית בשושלת: ה-Z היא מכונית קופה ספורטיבית של היצרנית היפנית, שהוצגה לראשונה - תחת חטיבת הייצוא של היצרנית, דאטסן - אי שם בשלהי שנות ה-60 ויוצרה מאז במשך שישה דורות ביותר מ-1.8 מיליון יחידות. בכך היא הופכת לאחת המכוניות הנמכרות ביותר מסוגה. בשונה מקודמותיה בשושלת, החל ב-240Z הראשונה ועד ה-370Z היוצאת, החדשה זונחת את שיטת המספור ותכונה רק "Z". המתחרה הישירה שלה תהיה טויוטה סופרה החדשה.
עזבו חשמל, קחו בנזין (וגיר ידני): הקופה החדשה נושאת בחרטומה מנוע בנזין V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר עם 405 כ"ס, 61 כ"ס יותר ממנוע ה-V6 האטמוספרי ב-370Z ניסמו, הגרסה החזקה ביותר של הדגם היוצא. נתון המומנט מרשים עוד יותר (48.4 קג"מ) ומציג זינוק של כ-30%.
המנוע מחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית או תשעה אוטומטית, עם הנעה אחורית בדומה לדורות הקודמים. נתוני ביצועים טרם פורסמו, אבל הם צפויים להיות טובים מאלה של המכונית היוצאת (5.2 שניות ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מרביים) הודות לתוספת הכוח ובקרת שיגור שנוספה גם לגרסת תיבת ההילוכים הידנית.
ניסאן מבטיחה כי שיפרה משמעותית את היכולת הדינמית, למרות שכבסיס משמשת עדיין הפלטפורמה הוותיקה של הדגם היוצא, עם בסיס גלגלים זהה (255 ס"מ). בין השינויים: בולמי זעזועים מסיביים יותר עם יכולת שיכוך גבוהה ב-20% לדברי ניסאן, גיאומטריה שונה למיתלים מלפנים ומערכת הגה חדשה מתוגברת חשמל (הידראולי בעבר). ניסאן תציע גם גרסת ביצועים הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה.
רטרו בחוץ, מודרנית בפנים: עיצוב ה-Z שואב השראה מדגמי עבר בשושלת. כך למשל, יחידות התאורה הקדמיות הן בהשראת ה-240Z הראשונה בעוד החלק האחורי מזכיר את ה-300Z משנות ה-90. לדברי ניסאן, הפגוש הקדמי תוכנן כך שיפחית עילוי בעוד מסיט האוויר בקצה דלת תא המטען מאחור אמור לייצר כוח הצמדה.
4 צפייה בגלריה
ניסאן Z
ניסאן Z
ניסאן Z חדשה, לצד ה-240Z הראשונה
תא הנוסעים יציע כבעבר מקום לנהג ונוסע לצידו, עם צמד מושבי ספורט. סביבת הנהג מודרנית מבעברוכוללת בין היתר לוח מחונים דיגיטלי ("12.3) עם תצוגת נתונים משתנה ומסך מגע ("9), אבל לא נפקד מקומה של סוללת מחוונים אנלוגיים בחלק העליון של הקונסולה (לחץ וסל"ד של המגדש וטעינה). ניסאן טרם פרסמה מידע אודות היצע מערכות הבטיחות, אבל הוא צפוי לכלול את המיטב של היצרנית.
מה אנחנו חושבים: לצד צמצום משמעותי בהיצע דגמים ספורטיביים, מגיעות לניסאן מחמאות על ההחלטה להמשיך את שושלת מכונית הקופה שלה. ולעשות זאת – כנראה בפעם האחרונה - עם מנוע בנזין מלפנים והנעה מאחור, לצד שימור תיבת הילוכים ידנית עבור חובבי נהיגה טהורה. אבל זו לא הבשורה המעודדת היחידה.
שכן תג המחיר המשוער של ה-Z צפוי להתחיל בצפון אמריקה ב-40 אלף דולר, נמוך אפילו מטויוטה סופרה בסיסית המצוידת במנוע קטן וחלש משמעותית. המשמעות היא שכשתנחת כאן היא תשמור על מחיר דומה ל-370Z היוצאת, כ-350 אלף שקל. זה לא מעט כסף, אבל עבור חובבי הגה אין יותר מידי אופציות שריריות במחיר הזה.