בקצרה:
  • יונדאי קונה החשמלית תשווק מעתה גם עם טווח מוגדל
  • תמורת עוד 175 ק"מ תתבקשו לשלם 36 אלף שקלים
  • בנוסף שופר קצב הטעינה בשתי הגרסאות
1 צפייה בגלריה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
(צילום: ניר בן זקן)
עוד טווח לקונה: יונדאי מרחיבה את היצע הגרסאות של הקונה החשמלית עם דגם בעל סוללה מוגדלת וטווח נסיעה מוארך של 480 ק"מ, במחיר של 185 אלף שקלים. המשמעות היא שיונדאי דורשת לא פחות מ-36 אלף שקלים נוספים עבור הארכת טווח של 175 ק"מ. זאת ביחס לגרסה המוכרת, שמסתפקת בטווח של 305 ק"מ ועולה 149 אלף שקלים. מכוניות ראשונות עם הטווח המוגדל יגיעו ארצה בימים הקרובים, אך לקוחות שיבקשו להזמין כעת יאלצו להמתין לאספקה בעוד חודשיים לפחות, וכנראה שיספגו גם עליית מחיר כתוצאה משינוי המס בתחילת השנה.
גרסת הטווח המוגדל של יונדאי קונה מוצעת עם יחידת הנעה המוכרת מקיה נירו החשמלי, וכוללת מנוע עם 204 כ"ס וסוללת 64 קוט"ש, לעומת 136 כ"ס ו-39.2 קוט"ש בגרסת הטווח הקצר. התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת בגרסה החזקה בשתי שניות ועומדת על 7.9 שניות, ואילו המהירות המירבית מטפסת ב-12 קמ"ש ומגיעה ל-167 קמ"ש.
ביונדאי מעדכנים כי שתי הגרסאות יוצעו מעתה עם מטען פנימי תלת-פאזי שיאפשר טעינת AC בקצב של 11 קילוואט, ובכך יתקצר משך הטעינה הביתית מ-10 ל-100 אחוז מ-6 שעות ל-4 שעות ו-20 דקות עם הסוללה הקטנה, ומ-9:15 ל-6:50 שעות בגרסת הסוללה המוגדלת. טעינת DC תתאפשר כבעבר בקצב של 100 קילוואט.
שתי הגרסאות יוצעו עם מפרט אבזור זהה הכולל מסך מולטימדיה בגודל "8, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25, קיפול מראות חשמלי, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, חיישני חניה מלפנים ומאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ובקרת שיוט רגילה. החל מהמשלוחים הקרובים תצטרף לרשימת האבזור גם תאורת לד קדמית.
הגרסה החדשה של הקונה עשויה לצבור פופולאריות בין היתר לאור העובדה שכבר תקופה ארוכה לא ניתן להזמין את יונדאי איוניק 5 בשל מצוקת המלאי. ביבואנית כלמוביל טוענים כי רשימת ההזמנות לא צפויה להיפתח בתקופה הקרובה.
מה אנחנו חושבים: הצעד של יונדאי מתבקש, שכן טווח של כ-300 ק"מ תיאורטיים לרכב חשמלי משפחתי נתפס כיום כצנוע מאוד, מדי. אבל תוספת המחיר כאן עסיסית באופן קיצוני. קחו למשל את ג'ילי גיאומטרי C, החשמלית הנמכרת בישראל השנה. היא מציעה מנוע חשמלי בהספק זהה, וטווח נסיעה דומה של 460 ק"מ, אבל עולה 160 אלף שקלים, 25 אלף שקלים פחות מיונדאי קונה עם רשימת אבזור עשירה באופן ברור.
אלא שמצב העניינים הנוכחי של שוק הרכב הוא הכל חוץ מנורמלי. בג'ילי וגם אצל האחרים ישנם אלפי לקוחות שממתינים להגעה של רכבים חשמליים, ולכן יכולה כל יבואנית רכב לדרוש כמעט כאוות נפשה. אנחנו לא מצליחים לחשוב על שום סיבה אחרת שבגללה מרשה לעצמה יונדאי להקפיץ כך את המחיר. הרי לא יכול להיות שהקוריאנים מזלזלים בתוצרת הסינית, לא כך?