יבואנית הרכב המשווקת את מספר המותגים הגדול ביותר בישראל מיפן, ארה"ב ואיטליה, מוסיפה לעצמה נציגה סינית - WEY מבית גרייט וול (Great Wall) שיוצגה לפני עשור שנים על ידי היבואנית חברת המזרח עם צמד דגמים כושל - הטנדר סטיד והסופר-מיני C10.
4 צפייה בגלריה
WEY מוקה
WEY מוקה
WEY מוקה - בדרכו לכביש מקומי
אך אלה כבר אינם רלוונטיים, וכיום משווקת גרייט וול בעזרת חמישה תתי-מותג: טנדרים תחת השם המפורש גרייט וול, האבאל (Haval) המתמקדת בדגמי פנאי, טאנק (Tank) עם רכב שטח, ומותג וויי (Wey) הנקרא על שם מייסד הקונצרן ואחראי לדגמי יוקרה. מה עם חשמל? יש גם מותג כזה בשם אורה (Ora), המייצר מכוניות עירוניות חשמליות, וגם הוא מיוצג בישראל, על ידי היבואנית הגדולה בישראל, חברת כלמוביל (יונדאי, מיצובישי, מרצדס ועוד).

מה יגיע?

שיווק Wey בישראל צפוי החל מהחודש הבא (אוקטובר) ובשלב ראשון יעשה עליה רכב פנאי גדול בשם Coffee 01 (שנקרא בסין מוקה). מידותיו ממקמות אותו מעל יונדאי סנטה פה למשל, עם אורך של 487 ס"מ (עוד 8.5 ס"מ), רוחב של 196 ס"מ (6+ ס"מ), 169 ס"מ לגובה (2-) ובסיס גלגלים של 291 ס"מ - לא פחות מ-14.5 ס"מ יותר מהיונדאי.
בחרטום מוצבת יחידה היברידית-נטענת המורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים - אחד מלפנים ואחד מאחור. ההספק המשולב עומד על 475 כ"ס ו-86.3 קג"מ מאוד מרשימים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5 שניות. טווח הנסיעה החשמלי - כך היצרנית - עומד בעזרת סוללת ענק (ביחס לרכב היברידי) של 40 קוט"ש על 150 ק"מ. אלא שלדברי היבואנית, מדובר בנתון שעלה בדיקה פנימית ולא בנתון רשמי בתקן WLTP העדכני.
כמו ה-Coffee 01, גם שאר דגמי Wey המיועדים לשוק האירופי מושפעים מעולמות הקפה. שמו של רכב הפנאי הקומפקטי - היברידי והיברידי-נטען - הוא מקיאטו. כך גם הלאטה המעט גדול יותר וההיברידי השייך לקטגוריה הקומפקטית, וכך רכב פנאי גדול בשם מוקה בעל מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים.
לדברי שי פלדמן, מנכ"ל סמלת, גרייט וול ומותג Wey בדרכם לעבור לחשמל ודגמים המונעים בעזרת סוללה בלבד יגיעו ארצה לאחר שיושקו. עוד אמר פלדמן כי המותג יציג בקרוב רכב פנאי-שטח, אך לא תחת מותג Tank הקשוח, שכן טרם הוחלט האם לשווקו באירופה. גם מותג Haval צפוי להשאר בסין.
בסמלת אומרים כי היצרנית עברה שינוי משמעותי מאז יוצגה כאן בעבר, הרחיבה את היצע הדגמים ומעניקה כיום תשומת לב גוברת לשוק האירופי והאמריקאי עם מותג Wey. למרות שפעילותה צפויה להתחיל בשבועות הקרובים וההכרזה על כך היום (ב'), עדיין לא נקבע מי ינהל את פעילות המותג בישראל.

לעוד כתבות רכב באתר iCar