בקצרה:
  • רק מעתים זוכרים אותו, אבל מותג מוסקביץ' קם לתחיה
  • הייצור במפעל רנו לשעבר במוסקבה, הפיתוח בשיתוף קמאז
  • בשלב ראשון עם מנועי בנזין, ויש גם תכניות לחשמל
1 צפייה בגלריה
מוסקוביץ' 403
מוסקוביץ' 403
(צליום: Shutterstock)
ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, הודיע כי מפעל רנו הממוקם בפאתי הבירה הרוסית ישמש לייצור מכוניות תחת מותג מוסקוביץ', שיחזור לחיים לאחר שפשט רגל באמצע העשור הקודם. המהלך התאפשר לאחר שרנו, בעקבות המלחמה באוקראינה, הפסיקה את פעילותה ברוסיה ומכרה את הפעילות לעיר מוסקבה.
במקביל מכרה היצרנית הצרפתית את הבעלות על לאדה ל-NAMI, המכון המרכזי למחקר פיתוח רכב ומנועים שנמצא בבעלות ממשלתית, זו האחראית גם למותג אורוס, המייצר עבור פוטין את הלימוזינה הממוגנת 'סנאט'. סעיף מעניין בחוזה המכר קובע כי רנו יכולה לרכוש בחזרה את הפעילות בתוך שש שנים, אם תרצה בכך.
לדברי אתר החדשות קומרסנאט, בפיתוח הדור החדש של מכוניות מתוצרת מקומית תהיה שותפה יצרנית המשאיות המפורסמת קמאז. בשלב ראשון עם מנועי בנזין, אבל בעתיד עשויים להגיע גם דגמים בעלי הנעה חשמלית מתקדמת.
יש לזכור עם זאת כי תהליך פיתוח של דגם חדש, ודאי למותג שנעדר מתעשיית הרכב יותר מעשור, אורך שנים רבות ולכן ספק רב אם אכן יצליחו הרוסים לפתח ולשווק דגמים חדשים בקרוב. אופציה נוספת: בחירה בייצור מקומי תחת מיתוג שונה לדגמי רנו שכבר מיוצרים שם, כמו דאסטר, קפצ'ור וארקנה.
מוסקוביץ הוא מותג רכב רוסי שהוקם ב-1929 ופעל עד שפשט רגל ב-2010. בין היתר היא ידוע כמותג רכב ראשון שהצליח לשווק מכוניות לייצוא מחוץ לגבולות ברית המועצות דאז, עם ה-M407, משפחתית קומפקטית שנמכרה גם במדינות כמו פינלנד, נורווגיה, צרפת ובריטניה.