בקצרה:
  • מיצובישי אאוטלנדר "ירוק" יציע שבעה מקומות
  • אותה תצורת הנעה, טווח חשמלי גדול יותר
  • צפוי להגיע לישראל במחצית השניה של 2022
עם מקום לשבעה: האאוטלנדר החדש, דור רביעי בשושלת רכב הפנאי הגדול של מיצובישי, יוצג בקרוב בגרסה היברידית-נטענת. אלא שבשונה מהאאוטלנדר PHEV היוצא שנדרש לוותר על שורת המושבים השלישית לטובת סוללות, החדש צפוי להחזיר אותה לחלל הנוסעים ויהיה מהבודדים, יחד עם וולוו XC90 (המשווק כאן) ופורד אקספלורר (שבינתיים לא הגיע) לשלב הנעה היברידית-נטענת עם מקום לשבעה.
70 ק"מ נקיים מזיהום: יחידת ההנעה תהיה דומה לדגם היוצא עם שני מנועים חשמליים, אחד המחובר לגלגלים הקדמיים ושני לאחוריים, בעוד מנוע הבנזין ישמש לטעינת המצברים או יחובר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים) במהירות שיוט או בתאוצה חזקה.
לדברי היצרנית, חלוקת הכוח בין המנועים טובה מבעבר ומאפשרת הורדה יעילה יותר של הכוח לגלגלים בהתאם לרמת האחיזה ומצב הנהיגה הנבחר (משבעה). עוד מציינים היפנים כי מערכת הכוונת מומנט באמצעות בלימה (גלגל פנימי לפניה) שבעבר פעלה רק על הציר הקדמי, פועלת כעת גם על האחורי ובכך משפרת את היכולת הדינמית. השדרוג המשמעותי ביותר הוא שימוש במצברים גדולים מבעבר שאמור לאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-70 ק"מ, 50% יותר מהדגם היוצא.
מה עוד צריך לדעת: בתמונה שפרסמה היצרנית לא נראים שינויי מראה מיוחדים לעומת הדגם הרגיל, מלבד תגי יחידת ההנעה. גם סביבת הנהג צפוי להיות דומה לגרסאות הבנזין עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) מסך מגע ("9) בחלקה העליון של הקונסולה, ותצוגת נתונים עלית ("10.8) על השמשה. כמו הגרסה הרגילה, גם המחושמלת תצויד במערכות הבטיחות המתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: האאוטלנדר החדש ביצע קפיצת מדרגה משמעותית מכל בחינה לעומת הדגם אותו החליף, אבל במקרה של הגרסה הרגילה הוא מרים ידיים מול המתחרים הסופר-איכותיים פיז'ו 5008 וסקודה קודיאק, כפי שהתגלה במבחן ההשוואתי שערכנו לו. נראה שהגרסה ההיברידית-נטענת תהיה מעניינת יותר, שכן מול אותם מתחרים הוא יוכל להציע יתרון גדול בדמות צריכת דלק טובה משמעותית ויכולת נסיעה חשמלית למרחק עשרות קילומטרים.